جستجو

سنگ‌آهن وارداتی خلوص ۶۲‌درصد در بازار چین هفته گذشته مجددا روند صعودی را در پیش گرفت و از ۱۳۲دلار آخر هفته قبل به بالای ۱۳۷دلار در هر تن سی‌اف‌آر چین رسید.


قیمت سنگ‌آهن به لطف رونق تقاضا و تولید مطلوب فولاد در چین و جو آخر سال در اوج ۱۷ماه اخیر است. در هفته‌ای که گذشت بازارهای قراضه صعودی بودند. در بازار واردات قراضه ترکیه رشد قیمت ۲۵دلاری ثبت شد و این محصول به ۴۲۶دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. محدودیت عرضه و افزایش نرخ کرایه حمل به دلیل تاخیرها در کانال پاناما قیمت را بالا برده و انتظار می‌رود این روند مدتی ادامه داشته باشد. قراضه صادراتی سنگین کلاس۲ ژاپن هم از ۳۴۵دلار به ۳۵۶دلار در هر تن فوب افزایش یافت. متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین در شرق آسیا نیز هفته گذشته میلادی با ۶دلار بهبود ۳۹۱دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد.

هفته گذشته بیلت صادراتی فوب دریای سیاه با حدود ۷دلار بهبود به ۵۰۵دلار در هر تن فوب رسید. در بازار داخلی چین قیمت بیلت از ۵۱۲دلار هفته قبل به ۵۳۰دلار به‌ازای هر تن درب کارخانه بهبود داشت. بیلت وارداتی به چین نیز از ۴۵۹دلار به ۴۶۸دلار در هر تن سی‌اف‌آر رسید. در بازار واردات جنوب شرق آسیا نیز قیمت بیلت ۳دلار رشد داشت و ۵۳۴دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر ثبت شد.

در ترکیه نیز بیلت وارداتی در ۵۳۰دلار به‌ازای هر تن سی‌اف‌آر ثبات داشت. قیمت میلگرد صادراتی چین هفته گذشته با ۸دلار رشد به ۵۶۰دلار در هر تن فوب رسید. قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نیز از ۵۸۷دلار به ۶۰۵دلار در هر تن فوب افزایش داشت. در جنوب شرق آسیا میلگرد وارداتی ۵دلار بالا رفت و ۵۶۱دلار در هر تن سی‌اف‌آر شنیده شد.

در بازار داخلی آمریکا میلگرد با ۲.۵دلار رشد به ۸۳۲.۵دلار در هر تن درب کارخانه رسید. در بازار داخلی اروپا نیز قیمت میلگرد ۱۵یورو رشد داشت و ۶۲۰یورو در هر تن درب کارخانه ثبت شد. در هفته گذشته میلادی ورق گرم صادراتی فوب دریای سیاه با ۵دلار بهبود به ۵۹۵دلار در هر تن فوب رسید. متوسط قیمت ورق گرم صادراتی چین ۵۷۰دلار در هر تن فوب شنیده شد که نسبت به هفته قبل ۸دلار بهبود داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.