جستجو

مدیر اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس گفت: از مجموع ۷۵۲ معدن خراسان جنوبی، ۳۱۹ معدن راکد است.


عباس جرجانی صبح امروز دوشنبه در شورای معادن خراسان جنوبی، بیان داشت: از ۷۵۲ معدن موجود در خراسان جنوبی، ۹۴ واحد معدن فلزیند که از این تعداد، ۶۵ واحد فعال و ۲۹ واحد غیر فعال هستند.

وی با اشاره به وجود ۳۹۳ معدن غیر فلزی در استان، افزود: از این تعداد ،۲۷۰ واحد فعال و ۱۲۳ معدن غیر فعالند و از ۱۷۰ واحد معدنی سنگ تزئینی هم ۱۰۳ واحد فعال و ۶۷ واحد غیر فعال هستند.

به گفته وی از ۹۵ واحد معدنی مصالح ساختمانی خراسان جنوبی هم ۶۶ واحد فعال و ۲۹ واحد غیر فعالند و در مجموع از ۷۵۲ معدن موجود در استان، ۵۰۴ واحد فعال و ۲۴۸ واحد معدنی غیر فعال هستند.

مدیر اجرای طرح احیا معادن کوچک مقیاس شرکت تهیه و تولید امور معدنی ایران با اشاره به اینکه طرح پایش معادن خراسان جنوبی از هفته آینده شروع می شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری باید ۱۰۰ معدن خراسان جنوبی تعیین تکلیف و ۴۶ واحد هم احیا شوند که در شش ماهه ابتدای سال جاری ۲۶ معدن استان فعال شده اند و ۳۱۹ معدن راکد در خراسان جنوبی وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

به گفته وی هزار و ۴۲۷ محدوده مزایده ای در استان بوده که برای ۵۱۸ مورد آنها مزایده برگزار شده و از نظر برگزاری مزایده برای محدوده های معدنی، خراسان جنوبی با اصفهان در کشور، رکورد دار هستند.

وی تصریح کرد: باید زیرساخت های مورد نیاز معادن خراسان جنوبی به ما اعلام شود تا در راستای اجرای طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.