جستجو

یک مقام مسئول اعلام کرد: هدفگذاری آبرسانی به چابهار تا پایان سال ۱۴۰۴ بوده؛ اما با حمایت های صورت گرفته تا پایان ۱۴۰۳ فرآیند آبرسانی به زاهدان انجام می شود.


ایرج حسن پور، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان در خصوص فعالیتهای اکتشافی این استان گفت: در چندسال اخیر به صورت ویژه در حوزه اکتشاف معادن و صنایع معدنی (احداث کارخانه بر اساس نتایج اکتشافی) فعالیتهای متنوعی انجام شده و در حال حاضر، شرکت های بزرگ معدنی در استان حضور دارند که بنا بر این است که صفر تا صد فعالیت های معدنی، از اکتشاف تا تولید و استخراج و صنایع معدنی در داخل استان انجام شود.

وی به پروژه بزرگ معدن و صنایع معدنی مس جانجا که متشکل از شش شرکت بزرگ معدنی شامل توسعه معادن و فلزات، چادرملو، گل گهر، گهرزمین و شرکت سرمایه گذاری غدیر اشاره کرد و گفت: این شرکتها عملیات اجرایی سرمایه گذاری و بهره برداری از معدن مس و طلای جانجا را به مدت ۲۵ سال و تولید ۱۳۰ هزار تن کنستانتره مس در سال به عهده دارند.

به گفته حسن پور، در حال حاضر حفاری و باطله برداری در پروژه جانجا در دستور کار است و نزدیک به ۱۵۰ نفر اشتغال زایی بومی داشته ایم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ کارخانه فرآوری و تولید مواد معدنی استارت زدیم که پروژه مس جانجا در شمال استان در منطقه نیمروز را می توان نام برد که ذخیره آن نزدیک به ۲۰۰ میلیون تن می باشد ( البته قابل افزایش) که ظرفیت بالقوه ای است و در آینده ای نه چندان دور با اشتغال حدود ۶۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم همراه است.

مدیرکل صنعت و معدن سیستان و بلوچستان افزود: طرح آب رسانی از چابهار به سیستان بلوچستان و نهایتا به خراسان جنوبی و خراسان رضوی با حمایت شرکت های بزرگ معدنی در حال انجام است؛ طبق دستور وزیر ۴ کارگاه لوله گذاری و حفاری تبدیل به ۱۴ کارگاه شده که با این روند امید می رود تا پایان سال ۱۴۰۳ آب رسانی به زاهدان انجام می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احیای واحدهای صنعتی و معدنی موضوع مهمی است و سال گذشته حدود ۶۰ واحد معدنی و صنعتی احیا شده که امسال نیز ۲۵ واحد احیا کرده ایم و تاپایان سال هدف ما ۴۲ واحد است که این فرآیند به زودی صورت می گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.