جستجو

استرالیا می خواهد با چین در تولید و پالایش منابع معدنی حیاتی مورد نیاز تولیدات با فناوری پیشرفته در سراسر جهان رقابت کند و در تلاش است در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشد. استرالیا از سال 2022 سرمایه گذاری در بخش مواد معدنی از جمله لیتیوم، کبالت و تیتانیوم را افزایش داده که برای زیرساخت های انرژی سبز و تولید صنایع دفاعی حیاتی هستند.

استرالیا دارای برخی از بزرگترین ذخایر منابع حیاتی جهان است که با توجه به سرعت گرفتن پیشرفت های چین در این بازار، علاقه کشورهایی را که مشتاق به تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود هستند، برانگیخته است. ماه های اخیر استرالیا همکاری با کشورهایی از جمله امریکا در زمینه مواد معدنی حیاتی را افزایش داده است. با این حال، با گرم شدن روابط چین و استرالیا، چین تلاش هایی برای دسترسی بیشتر سرمایه گذاران خود از جمله در بخش معدن داشته است.

در حال حاضر دولت استرالیا در حال بررسی مراکز استراتژیک مواد معدنی حیاتی در سراسر استرالیا برای متمرکز کردن استخراج و پالایش در مناطق خاص است، جایی که آنها می توانند دارایی های زیرساختی را به اشتراک بگذارند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.