جستجو

با اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی در ۹ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل، با افزایش ۳ درصدی و تولید آهن اسفنجی در این مدت، با رشد ۶.۵ درصدی همراه بوده است.


بر اساس گزارش آماری انجمن فولاد در ۹ ماهه سال جاری، تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسید. در این بخش، ۱۵ میلیون و ۳۲۶ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۹ میلیون و ۱۶۶ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم افزایش ۶ درصدی داشته و تولید اسلب نیز ۲ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، تولید مقاطع تخت فولادی با ۱.۵ درصد افزایش و تولید مقاطع طویل فولادی نیز ۰.۷ درصد کاهش یافته است.

تولید مقاطع تخت فولادی، ۶ میلیون و ۹۵۵ هزار تن در ۹ ماهه امسال بوده که ۶ میلیون و ۶۳۳ هزار تن سهم ورق گرم، یک میلیون و ۷۹۰ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن سهم ورق پوشش‌دار بوده است. تولید ورق گرم با افزایش ۰.۱ درصدی، تولید ورق سرد با کاهش ۲.۲ درصدی و تولید ورق پوشش‌دار با افزایش ۱۱.۴ درصدی طی این مدت همراه بوده است.

در ۹ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با افزایش ۱۰.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به یک میلیون و ۲۸ هزار تن رسیده و تولید میلگرد نیز با ۲.۴ درصد کاهش، به هفت میلیون و ۹۶۶ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با افزایش ۶ درصدی همراه بوده است.

تولید آهن اسفنجی نیز طبق این گزارش با افزایش ۶.۵ درصدی، به ۲۸ میلیون و ۸۸ هزار تن در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ رسیده است. تولید گندله نیز با افزایش ۱۰ درصدی، به ۴۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن در این مدت رسیده است.

منبع: روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.