جستجو

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: چشم انداز ایمیدرو در حوزه HSE، به صفر رساندن حوادث، آسیب ها و آلایندگی در راستای تحقق توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.


سمیه خلوصی که بعد ظهر امروز در هفتمین همایش سالانه دوره ممیزی HSE ایمیدرو سخن می گفت، افزود: ممیزی انجام شده در حوزه HSE شرکت های معدن و صنایع معدنی؛ نشان داد که شرکت ها به رغم تحریم ها و مشکلات مربوط به تامین تجهیزات، اقدامات مناسبی در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست داشتند.

وی با بیان اینکه گروه های ممیز از درون خود سازمان اقدام به ممیزی می کنند، عنوان کرد: هم افزایی درون بنگاهی و انتقال دانش در جهت ارتقا و بهبود وضعیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست؛ از مزیت های برگزاری دوره های ممیزی است.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: کار کردن برای سالم زندگی است نه اینکه کار کنیم تا سلامتی ما به خطر بیفتد و بدیهی است بخش سالم زندگی کردن آن مربوط به شما مدیران و کارکنان HSE می شود.

خلوصی با بیان اینکه شرکت ها بهبود محیط زیست را در سند راهبردی خود مورد توجه قرار دهند، افزود: ایمیدرو حمایت از برنامه های توسعه ای شرکت ها در بخش بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در شمار برنامه های خود قرار داده است.

وی افزود: شرکت ها، مجتمع ها و طرح ها باید با بخش HSE هماهنگ باشند و در قراردادهای سرمایه گذاری این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد تا آسیبی مود توجه فعالان معدن و صنایع معدنی قرار نگیرد.

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اینکه به طور حتم حوادث با «هوشمندسازی»کاهش خواهد یافت، گفت: بحث توسعه تکنولوژی که HSE از آن تاثیر می گیرد، در شرکت ملی مس ایران آغاز شده است و می توان آن را به دیگر معادن تسری داد.

دوره های آموزشی

خلوصی با بیان اینکه دوره های آموزش های جدید در بخش HSE طراحی خواهد شد، اعلام کرد: ایمیدرو همچون سال های گذشته؛ برگزاری دوره های آموزشی را در برنامه های خود لحاظ کرده است.

وی گفت: ایمیدرو در کناره اجرای پروژه ها، رعایت مسائل HSE را یک الزام می داند و امیدواریم با رعایت مسائل حوزه HSE؛ کشوری پیشرو، با اشتغالزایی بالا و بدون آلایندگی محیط زیست داشته باشیم.

منبع: ایمیدرو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.