جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید سنگ آهن هند در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و به بالاترین سطح اعلام شده از ابتدا تا کنون رسید.


هند تولید سنگ آهن را به رکورد تاریخی ۲۸۲ میلیون تن افزایش داد که تقریباً ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کردند حجم تولید سنگ آهن در هند در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۸۲ میلیون تن بوده است. بررسی ها نشان می دهد ایالت Odisha که ۵۶ درصد از تولید سنگ معدن کشور هند را به خود اختصاص می دهد، میزان تولید سنگ آهن خود را در سال ۲۰۲۳ به ۱۵۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن توسط این منطقه در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، عوامل متعددی در رشد میزان تولید سنگ آهن هند در سال ۲۰۲۳ نقش داشتند. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۳، شرکت‌های معدنی دولتی NMDC و OMC شاهد افزایش قابل ‌توجهی در تولید بودند، در حالی که Lloyds خصوصی ۷۵ درصد افزایش سالانه را نشان می دهد.

در این میان معامله گران گزارش دادند NMDC که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در هند می باشد، بهترین میزان تولید و فروش مواد خام را در نیمه اول سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ (آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۳) و به خصوص در سه ماهه دوم گزارش کرد. باید توجه داشت این ارقام در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۳ به ترتیب ۸.۸۵ میلیون تن و ۹.۵۷ میلیون تن بوده است.

به نقل از برخی تجار، در مجموع، هشت شرکت بزرگ معدنی در هند بیش از ۲۰ میلیون تن سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ تولید کردند. بررسی ها نشان می دهد رشد تولید محصولات فولادی در کشور هند باعث افزایش تقاضا برای سنگ آهن در این کشور در سال ۲۰۲۳ شده است. انتظار می رود مصرف این ماده خام در سال ۲۰۲۳ در هند تقریباً ۹ درصد رشد کند و به حدود ۲۲۸ میلیون تن برسد.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند معدنچیان همچنین به دلیل افزایش تقاضای صادراتی و قیمت ‌های بالاتر، تولید خود را افزایش دادند که اگرچه در طول سال نسبتاً ثابت بود، اما در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ به ۱۲۸ دلار در هر تن رسید که با ۱۲ درصد افزایش نسبت به سه ماهه قبل همراه بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری در سال ۲۰۲۳، صادرات سنگ آهن و پلت از هند به بیش از ۴۴ میلیون تن افزایش یافت. به ویژه بررسی ها نشان می دهد با تصمیم دولت مبنی بر لغو ۵۰ درصد عوارض صادراتی برای همه گریدهای سنگ آهن و ۴۵ درصد برای پلت در نوامبر ۲۰۲۳، بهبود قیمت سنگ آهن هند در سال ۲۰۲۳ تسهیل شد.

هند و استرالیا در مورد عرضه پایدار زغال کک به توافق خواهند رسید. باید توجه داشت که از این طریق مقامات هندی به دنبال کمک به کارخانه های فولادسازی خود هستند که از افت عرضه و افزایش قیمت این ماده اولیه تحت فشار هستند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.