جستجو

دولت تایلند از اکتشاف معدنی با ظرفیت حدود ۱۵ میلیون تن لیتیوم در جنوب این کشور خبر داد.


مقامات تایلندی از کشف ذخایر لیتیومی خبر داده اند که از نظر آنها سومین معدن بزرگ جهان حاوی مواد کلیدی ساخت باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی است.

این معادن در دو مکان در استان جنوبی پانگ ناگا یافت شد، تخمین زده می شود که یک معدن حاوی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن باشد در حالی که سایت دیگر هنوز در حال بررسی است.

سخنگوی دولت تایلند روز پنجشنبه گفت: این ذخیره بر اساس ذخایر لیتیوم شناخته شده، تایلند را پس از بولیوی و آرژانتین در جایگاه سوم قرار می دهد، این دو کشور آمریکای جنوبی به ترتیب دارای ۲۱ میلیون تن و ۲۰ میلیون تن ذخیره لیتیوم هستند.

وی افزود: این ذخایر اولین معادن لیتیوم کشف شده در تایلند است و ذخایر بزرگ سدیم نیز در شمال شرق این کشور کشف شده است، سدیم منبع دیگری برای ساخت باتری های لیتیوم هیبریدی (EV) است.

با این حال، کشف ذخایر لیتیوم در تایلند باعث ایجاد شک و تردید شده است.

پست های رسانه های اجتماعی توسط کارشناسان تایلندی، در پاسخ به اطلاعیه دولت این کشور، اشاره کرد: کیفیت سنگ این معدن ممکن است پایین باشد و تحقیقات بیشتری برای نتیجه گیری اینکه آیا برای تولید تجاری آن مناسب است یا خیر، مورد نیاز خواهد بود.

با افزایش سرعت پذیرش لیتیوم هیبریدی در بسیاری از کشورها، تقاضا برای لیتیوم افزایش یافته است. بر اساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا، تولید جهانی لیتیوم در سال ۲۰۲۲ با ۲۱ درصد افزایش به ۱۳۰ هزار تن رسید.

تایلند خودروهای الکتریکی را به عنوان یک صنعت رشد محوری قرار می دهد و بانکوک در تلاش است تا از تولیدکنندگان بزرگ خارجی سرمایه لازم برای بهره برداری را دریافت کند.

گریت وال موتور در ژانویه سال جاری میلادی (دی ماه) اعلام کرد که اولین خودروساز چینی است که تولید خودروهای برقی را در خاک تایلند آغاز کرده است.

در ماه دسامبر، دولت تایلند اظهار کرد: تویوتا موتور، هوندا موتور و دو خودروساز ژاپنی دیگر در مجموع ۱۵۰ میلیارد بات تایلند (۴ میلیارد و ۲۲۰ هزار دلار) در تایلند طی پنج سال برای تولید محلی خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهند کرد.

لیتیوم یک فلز نرم به رنگ نقره‌ای است که به دلیل واکنش‌پذیری بالای آن، به صورت ترکیبی در طبیعت یافت می‌شود. استفاده از لیتیوم در هر چیزی که به برق وابسته است، به ویژه خودروهای برقی، به طور گسترده‌ای رواج پیدا کرده است.

در سال ۲۰۲۰ کمیسیون اروپا لیتیوم را به عنوان یک فلز «مهم» طبقه‌بندی کرد. لیتیوم عنصر کلیدی در تولید باتری خودروهای برقی است.

منبع: ایرنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.