جستجو

وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: دریافت عوارض صادراتی از مواد معدنی و محصولات معدنی براساس قانون و به منظور تحقق اهداف اسناد بالادستی در زمینه گسترش اقتصاد دانش بنیان است.


احسان خاندوزی ­در پاسخ به گزارش روزنامه صمت با عنوان «مصوبات فراقانونی، سد راه تولید» در تاریخ ۶ دی ماه ۱۴۰۲ توضیحاتی را منتشر کرد.

در مطلب انتقادی روزنامه مذکور به حاشیه‌های وضع عوارض صادراتی پرداخته و از درخواست انجمن‌های فعال در حوزه صنایع معدنی مبنی بر لغو بخشنامه عوارض صادراتی برای کلیه محصولات زنجیره تولید معدن و صنایع معدنی یا اصلاح آن مطرح شده است.

در این ارتباط لازم به ذکر است، در سالیان اخیر در قالب قانون بودجه سنواتی با هدف تقویت اقتصاد دانش بنیان و شکل گیری و توسعه زنجیره ارزش تولید و عبور از خام فروشی، معافیت مالیات بر درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام معدنی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی لغو و همچنین صادرات این مواد و محصولات مشمول پرداخت عوارض صادراتی شده که میزان قطعی این عوارض در دستورالعملی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت نفت و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیئت­ ­وزیران رسید، تعیین شده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.