جستجو

معاون وزیر صمت در رأس هیأت معدنی با هدف توسعه همکاری‌های ایران و ازبکستان در زمینه معدن و مصالح ساختمانی وارد تاشکند شد.

همچنین به دنبال ابراز تمایل کشور ازبکستان به توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران، رضا محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت معدن و تجارت، با اعظم قادرخواجه‌اف، معاون وزیر معدن و زمین‌شناسی ازبکستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که علی صفریان، نایب رئیس انجمن سنگ‌آهن ایران، به نمایندگی از این تشکل بخش خصوصی نیز حضور داشت، طرفین برای همکاری در زمینه اکتشاف و استخراج در بخش‌های معدنی از جمله طلا، مس، سنگ‌آهن و مولیبدن با یکدیگر توافق کردند.

در این میان با توجه به اینکه صادرات ایران به این کشور را موادی همچون مصالح ساختمانی تشکیل می‌دهد، دو کشور در بخش مصالح ساختمانی و واردات ماشین‌آلات تولید در این حوزه نیز به توافقات بیشتری دست پیدا کردند.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.