جستجو

اختصاصی معدن‌مدیا؛

محمود بندرچی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت رستاک پادویژن، برگزارکننده نمایشگاه‌های تخصصی، در حاشیه نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته 1402 در گفت‌وگوی تصویری با معدن‌مدیا بیان کرد: برگزاری این رویداد در استان به بلوغ کافی رسیده و از نظر کمی و کیفی سطح خوبی دارد.

بندرچی افزود: اگرچه تمامی هلدینگ‌های بزرگ معدنی کشور که در این استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در این رویداد حضور بسیار پررنگی داشتند، یکی از موضوعات نگران‌کننده که خصوصاً در این دوره بسیار مشهود بود، عدم حضور فعالان و بازدیدکنندگان بومی استان در این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: این دو مکمل یکدیگر هستند و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، در سال آینده ما امکان برگزاری رویداد در این استان را نخواهیم داشت.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت رستاک پادویژن تاکید کرد: انتظار داریم که مسئولین استانی این مسئله را پیگیری و ریشه‌یابی کرده و راه حلی برای آن پیدا کنند تا بتوانیم در رویدادهای آینده حضور پررنگ فعالان بومی را شاهد باشیم.

بندرچی بیان کرد: برگزاری چنین رویدادهای تخصصی نشان از اهمیت و جایگاه استان سیستان و بلوچستان در حوزه معدن و صنایع معدنی دارد؛ این ظرفیت‌های بالقوه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی نمود پیدا می‌کنند و یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها معرفی همین فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.

وی تاکید کرد: اگر به بخش معدن استان توجه جدی شود و به نیازهای فعالان معدنی این حوزه پاسخ داده و نگرانی‌های آن‌ها را مرتفع کنیم، در آینده نه چندان دور این استان بهترین و بزرگ‌ترین استان معدنی کشور خواهد بود.

بندرچی در پاسخ به سوال خبرنگار معدن‌مدیا در خصوص میزان تاثیر برگزاری نمایشگاه‌های استانی طی سال‌های گذشته، بیان کرد: عمده فعالیت ما در استان کرمان بوده است؛ در آغاز فعالیت ما سهم این زنجیره تامین و ارزش در استان کرمان 5 درصد بود و در حال حاضر به بیش از 35 درصد رسیده است؛ طی این سال‌ها هم میزان اشتغال افزایش یافته است و هم این سرمایه‌ها در داخل استان صرف می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت رستاک پادویژن در پایان بیان کرد: اگر مسئولین دولتی و استانی و نیز بخش خصوصی حمایت کافی داشته باشند، در آذرماه سال آینده (1403) کنفرانس تخصصی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌های معدنی استان سیستان و بلوچستان را در منطقه آزاد چابهار برگزار خواهیم کرد؛ از فعالان بخش معدن و صنایع معدنی کشور تقاضا داریم در این رویداد حضور پررنگی داشته باشند.

لازم به ذکر است نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته با حضور پررنگ بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی و صنعتی کشور در تاریخ 17 لغایت 20 بهمن‌ماه 1402 در محل نمایشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان و در شهر زاهدان، برگزار شد.

 

ویدیوی این گفت‌وگو را در ادامه ببینید:

 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.