جستجو

به منظور ایجاد الگویی برای ارتباط بیشتر صنعت، معدن و دانشگاه، توافقنامه‌ مهارت ورزی بین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق منعقد شد.


توافقنامه ای بین شرکت و دانشگاه تهران به منظور مهارت ورزی دانشجویان منعقد شد. در این مراسم که با حضور محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، ، عباس مجدی رییس دانشکده معدن دانشکده فنی دانشگاه تهران، مهدی قربانی مسئول پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی و جمعی از کارکنان دانشگاه و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد،پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی نیز در بافق به بهره برداری رسید.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه این مراسم به مدیریت نوآورانه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و دستاوردهای علمی و فناورانه این مجموعه اشاره کرد و گفت: با انعقاد این توافقنامه و افتتاح پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه تهران در بافق، شاهد ایجاد الگویی برای ارتباط دانشگاه با صنعت خواهیم بود.

وی افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی مجموعه‌ای را در اختیار دانشگاه تهران قرار داده تا دانشجویان به صورت دوره ای در حوزه‌های مختلف مهارت آموزی کنند به عبارت دیگر شرکت سنگ آهن مرکزی به کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه تهران تبدیل شده و ما امیدواریم دانشگاه و صنعت بتوانند از این تعامل بهره مند شوند.

مقیمی شرکت سنگ آهن مرکزی را یک مگاصنعت خواند و گفت: تمامی فعالیت های علمی دانشگاه به عنوان دانشگاهی جامع، قابلیت تحقیق و بررسی در این شرکت را دارند.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: این الگو به صورت نظام مند باید برای تمامی دانشگاه‌ها و صنایع ارائه شود چراکه بهترین مسیر برای حل مشکلات همین مسیر است.

فعالیت های معمول نمی تواند شرکت را سودده کند

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق نیز در این مراسم گفت: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی تخصصی و جامع ، یکی از نقاط هدف ما برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه های علمی و فناوری است.

وی افزود:امروزه شرکت های بزرگ صنعتی برای ماندن در دور رقابت ها چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی، باید بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند و تخصص خود را نشان دهند.

حمیدیان بیان کرد: فعالیت ‌های روتین و معمولی نمی تواند یک شرکتی را سود ده کند و در فضای رقابتی نگه دارد.
وی خاطر نشان کرد: این اتفاق درصورتی رقم می‌خورد که نیروهای زبده و متخصص به همراه فعالیت های دانش بنیان مختلف گردهم بیایند تا ارزش افزوده بالاتری را برای شرکت رقم بزنند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اظهار کرد: در راستای این اهداف تعاملاتی را با مجموعه های مختلفی داشتیم که دانشگاه تهران، اساتید، دانشجویان و شرکت های اقماری و شرکت های دانش بنیانی که در اطراف آن شکل می گیرد، یکی از مقاصد ما در این برنامه جامع است.
وی گفت: امیدواریم با این رویدادها آینده شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، درخشان باشد و بتواند در رقابت های صنعتی حرف اول را بزند.

گفتنی است در راستای توافقنامه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با دانشگاه تهران،این شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران را در قالب بورسیه پذیرش خواهد کرد.

منبع: روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.