جستجو

آخرین لیست قیمت موسسه پلتس و متال اکسپرت از کاهش شدید قیمت مواد اولیه در زنجیره فولاد خبر می‌دهد و این مسئله منجر به ریزش قیمت بسیاری از محصولات فولادی به خصوص ورق‌های فولادی در بازارهای مختلف جهان شده‌ است.


آخرین لیست قیمت مؤسسه پلتس و متال اکسپرت از ریزش سنگین قیمت مواد اولیه در زنجیره فولاد خبر می‌دهد. قیمت‌های اعلامی از مؤسسه پلتس نشان می‌دهد سنگ‌آهن با کاهش بیش از ۴ درصدی قیمت به ۱۱۶ دلار به ازای هر تن کاهش پیدا کرد. این پایین‌ترین قیمت سنگ‌آهن در طول ۴ ماه گذشته است.

قیمت کک فوب استرالیا نیز ۰.۰۸ درصد کاهش یافت و قیمت قراضه وارداتی ترکیه ۴۰۵ دلار به ازای هر تن اعلام شده است. هفته گذشته قیمت قراضه وارداتی ترکیه ۴۱۱ دلار به ازای هر تن اعلام شد ولی این هفته به ۴۰۵ دلار رسید. ضمن اینکه قیمت قراضه تحویل روز در بورس فلزات لندن کانال قیمتی ۴۰۰ دلار را از دست داد. فعالان بازار مدعی‌اند قراضه وارداتی ترکیه نیز به زودی وارد کانال ۳۰۰ دلار خواهد شد. قیمت پیشنهادی خریداران در ترکیه برای قراضه در محدوده ۳۹۵ دلار قرار دارد.

مؤسسه متال اکسپرت نیز در گزارشی از کاهش قیمت مواد اولیه خبر داد ولی قیمت سنگ‌آهن را ۱۱۵ دلار و ۲۵ سنت به ازای هر تن اعلام کرد. متال‌اکسپرت قیمت قراضه (۸۰:۲۰) وارداتی ترکیه از مقصد آمریکا را ۴۱۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرد.

لیست قیمت متال اکسپرت نشان می‌دهد قیمت برخی از محصولات فولادی کاهش یافته است. در این گزارش آخرین قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه ۵۲۰ دلار به ازای هر تن اعلام شده است. هفته گذشته قیمت شمش فولاد دریای سیاه با ۵ دلار افزایش به کانال ۵۲۰ دلار افزایش پیدا کرد. با این حال کاهش قیمت مواد اولیه در زنجیره فولاد با کاهش قیمت بسیاری از محصولات فولادی به خصوص ورق‌های گرم همراه بوده‌است. فست مارکت در آخرین لیست قیمت خود از ریزش دست جمعی قیمت ورق‌های فولادی خبر داد.

براساس گزارش فست مارکت قیمت ورق‌های گرم تا ۴.۲۹ درصد کاهش یافته است. ورق سرد نیز از قافله ریزش قیمت جا نماندند و قیمت آنها در مناطق مختلف جهان تا ۴.۷۶ درصد کاهش پیدا کرد.

ریزش قیمت مواد اولیه تأثیر به مراتب کمتری در بازار میلگرد داشت. اگرچه قیمت میلگرد تحویل روز در بورس فلزات لندن به سطح کمتر از ۶۰۰ دلار رسیده است ولی قیمت میلگرد در بازارهای مختلف جهان نسبت به ورق‌های گرم و سرد ریزش کمتری را به ثبت رساند.

در بازار اسلب و شمش فولاد نیز قیمت‌ها کاهشی بود. به خصوص قیمت اسلب روز گذشته کاهش چشم‌گیری داشت. اگرچه شدت ریزش قیمت در بازار شمش فولاد به شدت ورق‌های فولادی نیست.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.