جستجو

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در سال گذشته میزان سرمایه گذاری پروانه‌های اکتشاف معادن در استان با افزایش ۲ برابری به بیش از چهار هزار میلیارد ریال رسید.


مجید گلشنی منفرد افزود: در این مدت ۵۱ پروانه اکتشاف معادن صادر و زمینه اشتغال ۱۵۳ نفر در نتیجه آن فراهم شد.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته ۱۳ پروانه بهره برداری با ۳۸۸ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شد و با بهره برداری از این معادن ۶۷ نفر صاحب شغل شدند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته در حوزه اکتشاف معادن استان به خوبی اقدام نشده بود، اظهار کرد: توسعه معادن در گرو اکتشاف است و بهره گیری از ظرفیت شرکت های بزرگ در این حوزه، اتفاقات خوبی را در استان رقم می زند.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، این استان دارای ۳۶ نوع ماده معدنی بوده و جزو معدود استان های کشور با این تنوع مواد معدنی است.

وی از وجود ۴۴۷ معدن ثبت شده در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۲۰۰ معدن در وضعیت فعال قرار دارد.

گلشنی منفرد گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در معادن استان انجام شده است و بیش از سه هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.

منبع: ایرنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.