جستجو

وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: در مرحله مزایده معادن، امکان مشارکت مردم در صندوق‌های سودآور طرح‌های مردمی بخش معدن فراهم می شود.


عباس علی آبادی در برنامه صف اول با موضوع «عملکرد وزارت صمت در برگزاری اجلاس ایران و آفریقا تا تحقق شعار سال» گفت: قرار است تا انتهای سال ۱۴۰۳ کل کشور را پایش کنیم، از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، فراخوان می‌دهیم که بدانیم چه داریم و سپس آنها را به مزایده می گذاریم.

وی افزود: پایش انجام شده، نشان می‌دهد که در اغلب نقاط کشور، آنومالی‌های بسیار مطلوبی داریم که امید بسیاری برای اکتشاف معادن ارزشمند در آنجا وجود دارد.

تاکید بر مشارکت مردمی در افزایش تولید بخش معدن

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر مشارکت مردمی در افزایش تولید بخش معدن در سال ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم همه ظرفیت‌ها را اعم از منابع مردم و سرمایه گذاران بزرگ برای حداکثر کردن اکتشاف، به کار گیریم. حتی تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های خارج از کشور استفاده کنیم. البته این امر با رعایت ملاحظاتی که قانون برای ما تکلیف کرده، انجام می شود.

اتفاق مطلوب در بخش معدن؛ اکتشاف است

علی آبادی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه رشد 13 درصدی را در بخش معدن دیده است تصریح کرد: در بخش ، ظرفیت‌های مناسبی داریم. متاسفانه تا به امروز به قدر کافی به این موضوع پرداخته نشده است و در فرمایشات مقام معظم رهبری به وضوح این را می‌بینیم. ایشان بار‌ها تاکید داشتند و امسال هم تاکید داشتند که از فرصت معدن استفاده شود.

وی افزود: اتفاق مطلوبی که باید بیفتد و تاکنون رخ نداده، اکتشاف است. ما باید اول ببینیم چه داریم، در این بخش، نمی‌گویم خوب کار نشده است، به نظر من، کم کار شده است، بیشتر باید کار شود.

منبع: ایمیدرو 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.