جستجو

ایران و آفریقا نیازمند توسعه روابط تجاری در بخش معدن و صنایع هستند و این مهم مقدمه انجام سرمایه گذاری است.


امیر نوژان یونسیان مدیر اقتصادی و سرمایه گذاری ایمیدرو امروز در پنل معدن و صنایع معدنی دومین اجلاس ایران و آفریقا با تاکید با ارایه جزئیاتی از توانمندی های معدن و صنایع معدنی ایران، شرایط همکاری های تجاری با آفریقا را ناکافی دانست و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود؛ توسعه روابط تجاری دو طرف از اولویت برخوردار است.

وی تاکید کرد: با این مقدمه شرایط سرمایه گذاری نیز فراهم می شود.

یونسیان اظهار داشت: کشورهای آفریقایی سهم چندانی از محصولات معدن و صنایع معدنی ایران ندارند و باید این حوزه را تقویت کرد.
وی افزود: ایران در عین حال نیازمند واردات برخی محصولات معدنی از جمله بوکسیت و… است که می توان آن ها را از آفریقا تامین کرد.

سعدمحمدی: آماده همکاری در اکتشاف در آفریقا هستیم

از سوی دیگر ایمان عتیقی و اردشیر سعدمحمدی مدیران عامل شرکت های گل گهر و توسعه معادن و فلزات، راه های همکاری های دو طرف را برشمردند.
سعدمحمدی در این باره گفت: اماده همکاری در حوزه های اکتشاف و فرآوری با روش های حرفه ای و جدیدترین فناوری روز دنیا هستیم.

وی ادامه داد: سیستم های هوش مصنوعی و ارزیابی های جدید اکتشافی را در اختیار داریم که می تواند شروعی برای همکاری های معدنی با آفریقا باشد.

وی ادامه‌ داد: شرکت های ایرانی از جمله ایریتک قادر هستند در احداث کارخانه های فولادی با طرف های آفریقایی همکاری کنند.

در این نشست تخصصی همچنین جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیران معدنی و صنایع معدنی ایران برگزار شد.

موثقی نیا در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: راهبرد جمهوری اسلامی توسعه روابط با کشورهای مختلف دنیا است در این بین افزایش همکاری با آفریقا یکی از اولویت های دولت جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم مذاکرات دو طرف به مبادله اسناد و قرارداد منتهی شود.

منبع: ایمیدرو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.