جستجو

در یکی دو سال گذشته، تحلیلگران و کارشناسان فولاد در مورد اینکه چگونه بازار چین اکنون گسترده تر از قبل شده است صحبت کرده اند. به طور همزمان، آنها در مورد چگونگی افزایش تقاضای داخلی فولاد به دلیل افزایش هزینه‌های زیرساختی نیز بحث کردند. از سوی دیگر همانطور که آنها قبلا هم هشدار داده بودند، قیمت پایین فولاد چین به زودی به سطوح سالهای گذشته خواهد رسید.

قیمت میلگرد به پایین ترین حد خود رسید

این هفته قیمت میلگرد فولادی چین به پایین ترین سطح خود در سه سال گذشته رسید. پنج شنبه گذشته، قیمت میلگرد فولادی ۲۰ میلی متری HRB400، که برای تقویت بتن ضروری است، تقریباً به ۵۰۷.۸۰ دلار آمریکا (۳۵۱۰ یوان) در هر تن کاهش یافت. به نظر می رسد که بازگشت قیمت که بسیار وعده داده شده بود امسال به این زودی ها اتفاق نخواهد افتاد.

اثر بازار چین بر هند

تقاضای ضعیف فولاد چین بر هند نیز تأثیر می گذارد. قیمت جهانی فولاد به دلیل تقاضای ضعیف چین کاهش یافته است که به نوبه خود کشورهایی مانند هند را تحت تاثیر قرار داده است. تحلیلگران تمایل دارند سلامت بخش جهانی فولاد را بر اساس قیمت گذاری فولاد چین ارزیابی کنند. به گفته برخی از تحلیلگران هندی، کارخانه های فولاد چین در حال حاضر به دلیل کمبود مشتری در چین، فولاد را به بازارهای هند سرازیر می کنند. تنها در ماه مارس سال جاری، کوشیک چاترجی، مدیر مالی تاتا استیل، از تثبیت بازار فولاد اروپا و پایان احتمالی قیمت‌های پایین فولاد به دلیل گشایش در چین و بازار متعادل‌تر صحبت کرد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.