جستجو

سومین دوره آموزشی 3 روزه عارضه یابی و توانمندسازی توسط هلدینگ صدرتامین با محوریت شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا در تهران به صورت ویدیو کنفرانس با شرکت های تابعه از 30 شهریور ماه آغاز و تا یکم مهرماه ادامه دارد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از روابط عمومی صدر فردا؛ صبح امروز 30 شهریور ماه 1400 اولین جلسه از سلسله دوره های آموزشی عارضه یابی و توانمند سازی توسط شرکت سرمایه گذاری صدر تامین “تاصیکو” با محوریت شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا برگزار شد.

غلام رضا سلیمانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین در ابتدای جلسه، ضمن خوش آمد گویی به مدیران شرکت های زیر مجموعه و قدردانی از شرکت شتاب دهنده به عنوان برگزار کننده این جلسات اظهار داشت: دوره های آموزشی عارضه یابی نشان دهنده عزم و تلاش صدر تامین و شرکت های تابعه برای جدیت در کار تولید است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین گفت: خروجی حاصل از برگزاری مجامع شرکت های تابعه صدر تامین نشان می دهد که اهداف هلدینگ و شرکت های تابعه به نتیجه رسیده است اما به هر حال نقاط ضعفی هرچند مختصر دیده می شود و وجود دارد بنابراین تلاش داریم با برگزاری های منظم دوره های آموزشی عارضه یابی، نقاط ضعف موجود را بررسی و برطرف کنیم.

سلیمانی اظهار داشت: عارضه‌یابی یکی از ضرورت های بنگاه داری مدرن است که بنگاه ها باید به صورت مستمر فعالیت های خود را مورد پایش و ارزیابی قرار دهند چراکه فرآیند های مدیریتی، عملیاتی و پشتیبانی در شرکت ها همواره باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: به همین دلیل حضور مدیران عالی هر شرکت که متولی بخش های مختلف اجرایی هستند اعم از بازرگانی، فروش، مالی، برنامه ریزی، R&D، تولید ، عملیات و مدیران حسابرسی داخلی باید در این دوره شرکت کنند.

وی گفت: در این جلسات معاینه و مطالعه فعالیت های شرکت ها انجام می شود، شناسایی محیط، شناسایی محیط داخلی و شناسایی محیط فرآیندها اتفاق می افتد و ارتباطات بین اجزا ی مختلف بررسی می شود و قرار است این جریان به صورت مستمر ادامه داشته باشد تا عارضه‌یابی به صورت پیاپی و یک اقدام روزمره پیاده سازی شود.
وی افزود: خروجی این اقدامات باعث تبدیل شدن مسائل به موضوعات مهندسی و مدیریتی می شود که با استفاده از ظرفیت های نوآورانه، برای آن راه حل پیدا می شود.

وی گفت: مشکلات در تولید همواره وجود داشته و دارد و برخی از این مشکلات از کنترل خارج هستند، برای مثال هر زمانی امکان قطعی برق و گاز به دلایل مختلف وجود دارد همان طور که ما در سال گذشته و نیمه اول سال 1400 با این مشکل مواجه بودیم، هرچند که شرکت های ما به خوبی از عهده کنترل این مشکلات بر آمدند و عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند، اما امکان تکرار این قبیل مشکلات 6 ماه دوم سال جاری نیز وجود دارد به همین دلیل باید خود را قوی تر کنیم و برنامه ریزی لازم برای فائق آمدن به این مشکلات را داشته باشیم.

وی با اشاره به نتایج قابل قبول حاصل از برگزاری 2 دوره گذشته عارضه یابی در استان های کرمان و سمنان به میزبانی شرکت های تابعه صدرتامین، گفت: در سال 1398 اولین دوره عارضه یابی در شرکت مس شهید باهنر در استان کرمان و سپس دومین دوره در سال 1399 در استان سمنان به میزبانی شرکت معدنی انلاح ایران برگزار شد که طی بررسی های انجام گرفته از سوی همکاران ما در حوزه نظارت و پشتیبانی خروجی اقدامات و آموزش های انجام شده قابل توجه بوده است و مشکلات بخش های مختلف در شرکت ها برطرف شده است.

سلیمانی همچنین با اشاره به پاندمی کرونا نیز گفت: پدیده کرونا به ما ثابت کرد که با توانمندی های خودمان این مشکلات را رفع کنیم. شرکت صدر تامین با داشبوردهای هشدار دهنده این امکان را برای خود ایجاد کرده است تا بنگاه‌های اقتصادی خود را ارزیابی کند.

وی افزود: سیاست کلان ما این است که بتوانیم در بازارهای بین المللی حضور پر رنگتری داشته باشیم بنابراین باید روندی را پیش ببریم که این توانمندی ها در دنیا دیده شود، امروزه راه سلطه بر جهان فناوری های نوین هست که ما به عنوان صدر تامین بخشی از آن را در کشور آغاز کرده ایم.

وی گفت: نگاه باید نگاه استراتژیک باشد تا با توجه به تحلیل های دقیق و درست با بروز شدن تحولات دنیای صنعت و تحولات محییطی بتوانیم به موقع عمل کنیم. بنابراین برای دست یابی به چنین امر مهمی در درون شرکت ها تیم های ارزیابی و عارضه یابی مستقر شده اند تا باشناسایی عارضه ها قبل از بروز هر مشکلی آن را رفع کنند.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.