جستجو

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: این مرکز طی نیمه نخست 1400، بیش از 20 هزار آنالیز از نمونه های اکتشافی و معدنی کشور را به انجام رساند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از ایمیدرو، مجید وفایی فرد ضمن بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران طی 6 ماهه گذشته، با نقش‌آفرینی در فرآیند اکتشاف پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو به عنوان بازوی خدمات آزمایشگاهی و نیز ارائه خدمات آنالیز به معدنکاران، بیش از 7 هزار نمونه خدمات آنالیز شامل خردایش، نرمایش، آنالیز ICP-Mass ، ICP-OES، آنالیز طلا، مطالعات کانی‌شناسی، XRF،XRD، شیمی تر و گوگرد و غیره را انجام داد.
وی افزود: این مرکز همچنین طی مدت یاد شده، 75 پروژه تحقیقاتی و خدماتی آزمایشگاهی و 11پروژه تحقیقاتی نیمه صنعتی در حوزه فرآوری را اجرایی کرد.

انعقاد 4 تفاهم نامه و قرارداد همکاری پژوهشی

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به انعقاد 4 تفاهم‌نامه همکاری منتج به قرارداد با مراکز تحقیقاتی، موسسات، نهادها و غیره، تصریح کرد: این تفاهم نامه ها شامل خدمات تحقیقاتی فنی اقتصادی و مطالعات آزمایشگاهی، نیمه صنعتی، ارائه گزارش و تفسیر نتایج احداث کارخانه فرآوری سیدریت و بازفرآوری هماتیت کم عیار مجتمع سنگ آهن سنگان و غیره است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ها و قراردادهای دیگر با موضوع همکاری های مشترک در زمینه های آموزشی، پژوهشی، دانش بنیان، خدمات فنی آزمایشگاهی و غیره با شرکت «MMTE »، فولاد مبارکه، هلدینگ معنا (معدن، نوآوری و اندیشه) در راستای توسعه زیست بوم نوآوری در معادن و صنایع معدنی منعقد شد.

اجرای طرح های جدید تحقیقات فرآوری

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با اشاره به طرح های تحقیقات فرآوری این مرکز گفت: این طرح ها شامل تحقیقات فرآوری برای احداث کارخانه سرباره مس خاتون آباد، احداث کارخانه خط 2 فلوتاسیون میدوک شرکت بابک مس ایرانیان، معدن شماره 5 گل گهر و طرح آزمایش های فرآوری سنگ آهن معادن سنگان شرکت اپال پارسیان است.
وی افزود: طرح های پژوهشی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی از گل قرمز کارخانه بوکسیت جاجرم در مقیاس پایه، ارزیابی مخاطرات مواجهه کارگران با سیلیس موجود در هوای محیط کار معادن منتخب تحت پوشش ایمیدرو و نظارت بر پروژه های پژوهشی ایمیدرو و برای 30 پروژه تحقیقاتی و غیره نیز در قالب تبادل موافقتنامه با ایمیدرو در حال انجام است.

وفایی فرد خاطرنشان کرد: 3طرح استحصال وانادیوم مجتمع تیتانیوم کهنوج، فرآوری و کاهش گوگرد زغال سنگ ناحیه پروده4 طبس و طرح فرآیند ممیزی آب در 53 واحد تابعه ایمیدرو نیز اخیرا به اتمام رسیده است .

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی با اشاره به اقدامات دیگر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در نیمه نخست امسال گفت: راه اندازی شعبه آزمایشگاه مرکز در مجتمع سنگ آهن سیرجان، بومی سازی 2 دستگاه اسکرابر و میز نرمه موزلی، و نیز اخذ 2 گواهی ثبت اختراع جدید از دستاوردهای پژوهشی و فناورانه مرکز، از جمله اقدامات انجام شده در 6 ماهه نخست 1400 است.

وی ادامه داد: پروژه های امکان سنجی استحصال وانادیم از سرباره های فولادسازی در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی، پروژه امکان سنجی فرآوری اقتصادی غبارهایFTP و نیز پایش آلایندگی های فولاد مبارکه، از دیگر طرح های در حال اجراست که مراحل پایانی را گذرانده و تا پایان امسال تکمیل می شود.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.