جستجو

کشور ما ایران به لطف منابع ارزشمند آهنی که در خود دارد توانسته به جایگاه مناسبی در زمینه تولید فرآورده های فولادی برسد. همچنین در سراسر ایران عزیز تولید کنندگان میلگرد زیادی هستند که این محصول فولادی ارزشمند را با مشخصات و گریدهای مختلف تولید می کنند.


به گزارش معدن مدیا به نقل از دنیای معدن ، در این مطلب لیست تولید کنندگان میلگرد ایران را قرار داده ایم تا شناخت مناسبی نسبت به آن ها پیدا کنید. همچنین در انتها یک روش مطمئن برای خرید میلگرد از کارخانه های فولادی مشهور ایران معرفی خواهیم کرد.

بزرگترین تولید کننده میلگرد ایران، ذوب آهن اصفهان

با قاطعیت می توان گفت که نام غول صنایع فولادی ایران، یعنی ذوب آهن اصفهان به گوش تمامی ایرانیان آشنا است. یک مجتمع فولادی که از سال ۱۳۵۰ شروع به کار کرده و امروزه حدود ۳٫۶ میلیون تن محصولات فولادی مانند میلگرد و تیرآهن را با مشخصات متنوع تولید می کند. همچنین خریداران می توانند انواع میلگرد آجدار در دو نوع دوکی و یکنواخت را با نشان تجاری ذوب آهن اصفهان خریداری کنند. ناگفته نماند که در خط تولید این کارخانه انواع میلگرد ساده با گریدهای گوناگون نیز حضور دارد.

مجتمع فولاد خراسان

اگر جزو افرادی هستید که با بازار آهن در ارتباط می باشید، حتما بارها نام میلگرد نیشابور را شنیده اید. این میلگرد توسط یکی دیگر از کارخانه های فولادی ایران تولید شده که در خراسان قرار دارد. از آنجایی که کارخانه مجتمع خراسان در ۱۵ کیلومتری شمال شرق نیشابور واقع شده است، میلگردهای این کارخانه در بازار با نام نیشابور به شهرت رسیده اند. همچنین کارخانه فولاد خراسان به دلیل استانداردهای بالا و تنوع میلگردهای خود توانسته در بازار آهن ایران طرفداران زیادی به دست بیاورد.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.