جستجو

در راستای برنامه کاری برای سال های 2021 تا 2025 (برنامه 5 ساله 14ام) دولت مرکزی چین مجموعه ای از تلاش های بهینه سازی را در شبکه حمل و نقل بار این کشور برای بهره وری بالاتر، هزینه کمتر و انتشار کربن کمتر آغاز خواهد کرد.


به گزارش معدن مدیا به نقل از کانال کیوان جعفری طهرانی ، بر اساس این برنامه، چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، حمل و نقل بار از طریق راه آهن و آب را به ترتیب ۱۰ درصد و ۱۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ و حمل و نقل مرکب ریلی-آبی از طریق کانتینر را تا ۱۵ درصد طی پنج سال افزایش دهد.

همچنین براساس این طرح، برای پکن- تیانجین-هبی و مناطق همجوار، منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه و منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو، ۸۰ درصد محموله های تخلیه شده از بنادر این مناطق باید متکی به ریل، آب، تسمه نقاله های سرپوشیده و کامیون های با سوخت و انرژی جدید باشد.

این سند دولتی می گوید تا سال 2025، 90 درصد حمل و نقل زغال سنگ و کک با بیش از 500 کیلومتر فاصله از معدنکاران مقیاس بزرگ در پایگاه های اصلی تولید مانند مغولستان داخلی، Shanxi و Shaanxi در شمال و شمال غرب چین باید از طریق خدمات ریلی انجام شود.

این سند می افزاید که تسمه نقاله های سرپوشیده و همچنین ساخت کارخانه‌های فولاد، نیروگاه‌های حرارتی، کارخانه‌های شیمیایی با سوخت زغال سنگ و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در این مناطق کلیدی معدنکاری زغال سنگ نیز برای توسعه سبز و کم کربن تشویق می‌شوند.

برای تسهیل در تحقق این طرح، برنامه کاری که پیشنهاد شده احداث مراکز لجستیکی در برخی مناطق است که قادر به جابجایی حداقل ۱.۵ میلیون تن در سال کالاهای فله از جمله زغال سنگ، سنگ آهن و کک می باشد.

همچنین موسسه Mysteel Global خاطرنشان کرد: چین به تدریج حمل و نقل محموله را از جاده به آب و ریل تغییر خواهد داد و همچنین در چند سال گذشته کامیون ها را به مدل های سازگار با محیط زیست مانند وسایل نقلیه با انرژی جدید ارتقا می دهد تا راندمان بالاتر، ایمنی بیشتر و آلودگی کمتری داشته باشند.

 

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.