جستجو

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: تقریبا طی دو ماه گذشته، قیمت‌ها در بازار افزایش نیافته‌اند و بعضا شاهد کاهش قیمت هم بوده‌ایم.


به گزارش معدن مدیا به نقل از مهر ، حمیدرضا رستگار در مورد وضعیت بازار آهن و فولاد، اظهار داشت: وضعیت بازار آهن و فولاد معمولا در این فصل از سال با باقی فصول که ساخت‌ و ساز بیشتر است، فرق می‌کند. مشتریانی که برای خرید به بازار می‌آیند، معمولا مصرف زیادی برای آهن و فولاد ندارند زیرا در انتهای مراحل ساخت‌‌وساز قرار داشته و یا به دلیل وضعیت آب‌‌وهوا کار را کند پیش می‌برند. بر همین اساس، در فصل سرما بازار آهن و فولاد با رکود نسبی مواجه است.

وی افزود: از سویی دیگر با توجه به گران شدن هزینه تمام شده ساخت‌وساز، شرایط این بازار رونق چندانی ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران در مورد وضعیت گرانی‌ها، بیان کرد: در طی سال گذشته و اوایل امسال، مصالح مختلفی همچون سیمان و فولاد با گرانی نسبی مواجه شدند و پس از آن گرانی متوقف شد. تقریبا طی دو ماه گذشته قیمت‌ها در بازار افزایش نیافته‌اند و بعضا شاهد کاهش قیمت هم بوده‌ایم؛ چراکه تولید آهن و فولاد مازاد بر مصرف داخلی است و با توجه به کاهش صادرات در ماه‌های گذشته، بازار یک روال عادی دارد و به دلیل رقابت‌هایی که در بازار وجود دارد، قیمت‌ها بعضا نزولی شده‌اند.

رستگار با بیان اینکه بازار آهن و فولاد بدون نوسان است، خاطرنشان کرد: قیمت آهن و فولاد نسبت به کالاهای دیگر گرانی نداشته‌اند. هر چند نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته‌ایم اما بازار تقریبا بدون نوسان است. به عنوان مثال، قیمت میلگرد مدت‌ها است بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان بوده و افزایشی نداشته است.

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.