جستجو

تحقیقات شرکت Deloitte حاکی از آن است که در سطح جهانی و محلی، حرکت به سوی آینده کم کربن و همسو شدن با دنیای پرشتاب نوآوری از جمله موضوعات مورد توجه معدنچیان استرالیایی در سال 2022 خواهد بود.


به گزارش گروه ترجمه معدن‌مدیا، چهاردهمین نسخه سالانه این گزارش به بررسی رویدادهای کلیدی پیش روی شرکت‌های معدنی می پردازد، چرا که جهت شتاب در نوآوری، بر اساس نیاز به کاهش کربن، اهداف زیست محیطی، اجتماعی و حکومتی (ESG) تعیین می شود.

استیون والش، سرپرست گروه معادن و فلزات Deloitte استرالیا معتقد است که این بخش با یکی از پرتغییرترین دوران تاریخ خود مواجه است.

او می گوید: میزان شتاب تغییر و نوآوری که در سراسر صنعت معدن مشاهده می کنیم، در حال افزایش است. این تغییر به واسطه خواسته‌ها و انتظارات ذینفعان در زمینه های محیط زیست، جامعه و حکومت صورت می پذیرد و با اتخاذ روش‌های جدید ایجاد شده که متاثر از همه گیری کروناست، انجام می شود.

این صنعت در حال پذیرفتن فرصت‌های واقعی برای بازتعریف خود است و سرعت آن بسیار بیشتر از چیزی است که بسیاری از کارشناسان چند سال پیش پیش‌بینی می‌کردند. آنهایی که در تطابق خود با شرایط موجود و نوآوری موفق می شوند، خود را به جایگاه رهبری صنعت معدن -در آینده‌ای با انرژی‌های جدید- رسانده و تأثیر اجتماعی مثبتی را بر جا خواهند گذاشت.

“هدف اصلی معدن که تامین فلزات و مواد معدنی برای بخش های پایین دستی و برای تمامی استفاده های بی شمار آن در جامعه است، همچنان در آینده کم‌کربن پابرجا خواهد بود، اما تغییر در نحوه استفاده از انرژی ها قطعا فرصتی نادر برای پیشروان این صنعت برای سازماندهی مجدد، خلق ارزش های جدید خواهد بود و مشارکت آنها به منظور ایجاد آینده ای مسئولانه تر و جذاب تر برای این صنعت، امری اجتناب ناپذیر به شمار خواهد آمد.

روشی که امروزه سازمان‌های فعال در حوزه معدن به منظور آماده‌سازی خود برای این آینده پایدارتر اتخاذ می کنند می‌تواند تعریفی جدید از مزیت رقابتی در دهه آینده ایجاد کند.

والش همچنین اضافه کرد که اپراتورها همچنین باید گرایش ها و فن‌آوری‌های فعلی و نوظهور مرتبط با کار و نحوه تعامل مردم با آنها را مدنظر قرار دهند تا فرصتی برای تحقق کامل سرمایه انسانی بالقوه خود داشته باشند.

با معرفی فن‌آوری‌های جدید، نقش‌های جدید با مجموعه مهارت‌های مختلف نیز در حال ظهور هستند و روش‌های سنتی کار کماکان به چالش کشیده خواهند شد. سازمان‌های فعال در حوزه معدن در حال بازتعریف اهمیت و ارزش افراد خود هستند و آن‌هایی که در این امر موفق‌ترین هستند، با مفاهیمی مانند دورکاری، ساختارهای کاری منعطف، و سلامتی نیروی کار سازگار شده و مبتنی بر این مفاهیم پیش خواهند رفت.

ده رویکرد کلیدی در سال 2022:

همسو کردن تخصیص سرمایه به ESG: در حالی که امروزه بیشتر تمرکز بر تغییرات آب و هوا و کربن زدایی است، شرکت ها باید به گونه ای در مسیر برنامه ریزی گام بردارند و اطمینان حاصل کنند که تصمیمات تخصیص سرمایه آنها منعکس کننده تعهدات ESG آنها باشد.

تجدید نظر در زنجیره‌های سنتی ارزش: تغییر در نحوه استفاده از انرژی ها در حال تغییر شکل زنجیره سنتی ارزش در حوزه معدن است و چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای معدنچیان ایجاد می‌کند.

فعالیت در محیط نظارتی و مالیاتی پساکووید: با افزایش قیمت کالاها در سال 2021، بسیاری از کشورها به دنبال مقررات و ملی گرایی منابع برای جبران درآمد از دست رفته در طول دوران کووید19 هستند. شرکت ها باید روشی را برای چگونگی عملکرد خود در قبال دولت ها در این محیط جدید با نشان دادن ارزش فراتر از مالیات خود – از جمله تلاش های خود در زمینه ESG – بیابند.

تعبیه ESG در سازمان ها: اپراتورها باید به طور عملکردی راه اندازی شوند تا نسبت به فرصت ها، چالش ها و ریسک های مرتبط با ESG پاسخگو باشند و به آنها رسیدگی کنند، الگوهای عملیاتی را برای حمایت از تعهدات ESG خود ایجاد کنند، و ساختاری برای دستیابی به اهداف خود و راهی برای نشان دادن نحوه عمل کردن به تعهدات خود فراهم سازند.

دنیای کار در حال تکامل استخراج معدن: در طول چندین دهه گذشته، معدنچیان همواره خود را فاقد استعداد می پنداشته اند، اما در میان سایر مسائل، کویید19، این چالش را تشدید کرده است. مواجهه با این بازار کار که رقابت در آن روزافزون است، مستلزم آن است که شرکت ها خود را به عنوان یک بخش و کارفرمای جذاب مطرح سازند که قادر به برآورده کردن اولویت های در حال تحول است.

ایجاد الگویی جدید برای روابط محلی: جوامع محلی، از جمله در استرالیا، خواستار نوع جدیدی از درک و ارتباط با شرکت های معدنی و فلزات هستند که در محیط زندگی آنها مشارکت دارند.

ادامه مسیر به سمت سازمان های نوآوری محور: در حالی که نیاز به نوآوری از دیرباز یک رویکرد کلیدی در صنایع معدنی بوده است، برخی از عوامل اخیر باید سازمان ها را برای افزایش تلاش های خود ترغیب کنند.

ایجاد ارزش از طریق عملیات های یکپارچه: اپراتورها باید از تحول دیجیتال استفاده بهتری داشته باشند تا تصمیم‌گیری یکپارچه مؤثر را هدایت کنند – و این امر مهم‌تر از همیشه به نظر می رسد چرا که تمرکز بیشتر بر اقدامات ESG به شرکت‌ها فشار می‌آورد تا نه تنها محیط عملیاتی خود، بلکه چالش های اجتماعی و نظارتی خود را نیز مدیریت کنند.

بستن شکاف آسیب‌پذیر موجود در بین فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیاتی (OT): امنیت سایبری شرکت‌های معدن به‌طور سنتی بر روی کارکردهایی مانند امور مالی یا منابع انسانی متمرکز بوده است تا زمین سایت‌های معدنی. با این حال، با اتصال بیشتر دستگاه‌ها، بعضی از بزرگترین آسیب‌پذیری‌های سایبری در حوزه فناوری عملیاتی، سیستم‌های کنترل صنعتی، و حسگرها هستند.

آماده سازی عملیات برای یک اقلیم در حال تغییر: کاهش، تنها یکی از تکه های پازل تغییرات اقلیمی است. شرکت های معدنی باید برای تأثیرات فیزیکی که یک اقلیم در حال تغییر می تواند در کسب و کار و عملیات آنها، و همچنین فراتر از سایت های خود ایجاد کند، آماده شوند.

مترجم: محمود نبی لو

منبع: سایت رسمی شرکت deloitte

 

 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.