جستجو

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: معدنکاران چادرملو با ایجاد فرصت برای شرکت‌های دانش بنیان با اقداماتی همچون استفاده از سیستم کنترل هوشمند، خطرات کار را به صفر نزدیک کرده‌اند.


به گزارش معدن مدیا ، همیشه می‌گویند کار در معدن جزو سخت‌ترین شغل‌های دنیاست، اما در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی یزد و در دل کویر، معدنکاران چادرملو با ایجاد فرصت برای شرکت‌های دانش بنیان با اقداماتی همچون استفاده از سیستم کنترل هوشمند، خطرات کار را به صفر نزدیک کرده اند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می‌گوید: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از پیشگامان ورود به عرصه بومی‌سازی در فرآیند تولید از معدن تا فولاد و از نخستین شرکت‌هایی است که در سال‌های اخیر، داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را با تکیه بر خلاقیت و توانمندی صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش بنیان به طور جدی دنبال کرده و در این راستا سرمایه‌گذاری‌های عظیمی نیز انجام داده است.

تقی زاده یکی از مهم‌ترین اقدامات چادرملو در سال گذشته را تاسیس مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه چادرملو در برج فناوری و نوآوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر عنوان کرد و گفت: با این اقدام عملاً راه را برای بروز و ظهور خلاقیت جوانان مستعد و تحصیلکرده و نیز همکاری تنگاتنگ با مراکز علمی و دانش بنیان را هموار ساختیم، چون اعتقاد داریم این همکاری دانشگاه با صنعت، گام عملی و بزرگی است برای نزدیک کردن نگرش‌های آکادمیک و خلاق با نگرش‌های صنعتی و تولیدی، که می‌تواند تحولات عظیمی را در بستر مراکز علمی و تولیدی کشور به ارمغان آورد.

انفجارهای کنترل شده هر روزه‌ای که در معدن چادرملو اتفاق می‌افتد‏؛ نکات ایمنی هم از سوی واحد کنترل و هم از واحد استخراج معدن به صورت دقیق رعایت می‌شود.

نتایج حاصل از انفجارهای کنترل شده به روش پیش شکافی در دیواره‌های نهایی معدن چادرملو بسیار رضایت بخش بوده و مقایسه آن با دیواره‌هایی که با انفجار عادی ایجاد شده اند نشان دهنده کاهش میزان تخریب و سالم ماندن دیواره نهایی است که این مساله در پایدار سازی دیواره و جلوگیری از ریزش‌های مختلف اهمیت زیادی دارد.

اهالی معدن چادرملو دمای ۱۴۰۰ درجه را تحمل می‌کنند‏ و این در حالی است که با وجود تحمل گرمای طاقت فرسا، دلشان گرم و امیدشان رونق تولید است.

شاه کرمی جانشین مدیر مجتمع معدنی چادرملو گفت: با وجود گذشت بیش از ۲۰ سال از فعالیت واحدهای فرآوری سنگ آهن در این مجتمع، ظرف ۲ سال، ۲ و نیم میلیون تن افزایش تولید در ۵ خط فعال داشته ایم که این موفقیت مرهون تلاش بی وقفه کارکنان و کارگران سخت کوش معدن و حمایت‌های مدیر عامل بوده است.

غلامرضا صحرایی مدیر معدن سنگ آهن چادرملو با بیان اینکه در حال حاضر در توده شمالی و جنوبی استخراج داریم می‌گوید: معدنکارن چادرملو در سه شیفت کار می‌کند و در این روندکاری، ما روزانه حداقل ۱۶۰ هزار تن سنگ آهن و باطله استخراج می‌کنیم که حدود ۵ میلیون تن در ماه است و بنا داریم که در سال ۱۴۰۱ مجموع استخراج سنگ آهن و باطله برداری از این معدن را به حدود ۶۱ میلیون تن برسانیم.

منبع : خبرگزاری صداوسیما

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.