جستجو

با توجه به تهدید تخریب و تصرف کارخانه های فولادی Ilyich و Azovstal، جدایی‌ طلبان اوکراین تصمیم به بازسازی کارخانه فولادی Ilyich گرفتند.

بازسازی کارخانه فولاد Ilyich توسط جدایی طلبان

مقامات حاکم جمهوری های خودخوانده مردم دونتسک (DPR) در شرق اوکراین قصد دارند کارخانه آهن و فولاد Ilyich را بازسازی کرده و کارخانه فولاد Azovstal را تخریب کنند.

فعالان بازار اعلام کردند هر دو کارخانه فولادی Ilyich و Azovstal در شهر اشغالی اما ویران شده ماریوپل در منطقه دونتسک اوکراین واقع هستند. بررسی ها نشان داد فولادساز اوکراینی Metinvest مالک قانونی این دارایی ها است.

این فولادساز اوکراینی اظهار کرد:

دارایی ‌های فیزیکی شرکت‌ های ما که در ماریوپل باقی مانده ‌اند، در معرض تهدید تخریب و تصرف کامل یا جزئی توسط نیروهای اشغالگر روسی قرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد:

ما به دارایی های خود دسترسی نداریم و نمی توانیم به طور منطقی تخمین بزنیم که ادعاها چقدر معتبر هستند. اما در صورت تصاحب غیرقانونی دارایی‌ های ما، با تمام ابزارهای قانونی از جمله درخواست غرامت از روسیه، از منافع خود دفاع خواهیم کرد.

این شرکت همچنین از فعالان اروپایی و سایر فعالان بازار خواست تا زمانی که مالک قانونی این دو کارخانه یعنی Metinvest نتواند به طور کامل کنترل آنها را به دست آورد، محصولات را از کارخانه های ماریوپل خریداری نکنند.

منابع خبری نقل کردند که هر دو کارخانه Ilyich و Azovstal مستقر در ماریوپل، فولادسازان یکپارچه هستند و محصولات فولادی تخت تولید می کنند.

به گفته این شرکت، میزان تولید Metinvest از محصولات تجاری فولادی تخت تولید شده توسط ایلیچ و آزوفستال در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به ۱.۱۱ میلیون تن رسیده است. با توجه به گزارش عملیاتی اخیر، میزان تولید این شرکت به دلیل کاهش تولید در کارخانه ها که ناشی از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین بوده، در سه ماه گذشته حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است.

معامله گران اعلام کردند شرکت Metinvest در اواخر فوریه فعالیت خود را در کارخانه های Ilyich و Azovstal به حالت تعلیق درآورده است. باید توجه داشت که روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه جنگ خود را علیه اوکراین آغاز کرده بود.

به گفته رسانه های روسی، نیروهای اشغالگر مدیر جدیدی در کارخانه Ilyich منصوب کرده اند. این در حالی است که رسانه های اوکراینی می گویند که آنها از کارکنان خواسته اند برای پاکسازی آوار و بازسازی کارخانه ها دست به کار شوند.

فعالان بازار گزارش دادند تا زمان انتشار این خبر، هیچ جزئیاتی در مورد برنامه های خاص مقامات دونتسک برای این دو کارخانه فولادی در دسترس نبوده است.

رسانه های اوکراینی در ۲۰ مارس گزارش دادند که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که Azovstal سرانجام پس از عقب نشینی آخرین نیروهای اوکراینی، تحت کنترل ارتش روسیه درآمده است.

در حال حاضر، شرکت Metinvest به تولید فولاد در Kamet Steel که یک تولید کننده بیلت و فولاد بلند در Kamyanske است (و همچنین به عنوان شرکت آهن و فولاد یکپارچه Dniprovsky، DMK شناخته می شود) ادامه می دهد. این شرکت همچنین به تولید فولاد تخت در شرکت سهامی آهن و فولاد Zaporizhstal مستقر در Zaporizhzhia می پردازد. باید توجه داشت که هر دوی این دارایی ها در مرکز اوکراین واقع هستند.

منبع : آرتان پرس / متال بولتن

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.