جستجو

اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای سومین رکود سالانه خود در چهار سال گذشته است، البته این رکود در سطح متوسط خواهد بود.
پیش از این، روند مثبت مشاهده شده در مصرف ظاهری فولاد در طول سال 2021 در سه ماهه اول سال 2022 نیز ادامه داشت. با این حال، به دلیل اختلالات شدید زنجیره تامین جهانی و افزایش قیمت انرژی و هزینه های تولید، این روند نزولی شد. جالب توجه است که انتظار می رود این مسائل در نیمه دوم سال 2022 به همراه تأثیرات جنگ روسیه در اوکراین که شرایط را برای بازار اتحادیه اروپا بدتر کرد، حتی بیشتر هم بشود.
بنابراین، تأثیر این وضعیت بر صنایع مصرف‌کننده فولاد و چشم‌انداز کلی اقتصاد، تأثیر خود را بر مصرف ظاهری فولاد در سال جاری خواهد گذاشت. در نهایت انتظار می‌رود مصرف فولاد شاهد سومین رکود سالانه خود در چهار سال گذشته باشد. البته این رکود حدود 1.7٪ – خواهد بود که در ابتدا 1.9- برآورد شده بود.
انتظار می رود مصرف ظاهری فولاد اروپا در سال 2023 تا 5.6 درصد بهبود یابد، اما وضعیت کلی تقاضای فولاد همچنان در معرض «ابهام زیاد» قرار دارد، که احتمالا به کاهش تقاضا در بخش های مصرف کننده فولاد ادامه می دهد.
علاوه بر این، جنگ روسیه در اوکراین، ادامه مسائل زنجیره تامین و افزایش قیمت انرژی و کومودیتی ها، همراه با فشارهای تورمی بسیار بالا، موجب شده یوروفر پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال 2022 را در مقایسه با چشم‌انداز قبلی با کاهش بیشتری همراه بداند. از آنجایی که انتظار نمی رود عوامل نزولی فوق الذکر تا قبل از سه ماهه اول سال 2023 به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کنند، برآورد رشد تولید ناخالص داخلی برای سال 2022 معادل 2.6 درصد و برای سال 2023 تا 1.6 ٪ خواهد بود.
تحلیلگران امیدوراند به احتمال زیاد، با نزدیک شدن به سال 2023، همه چیز به تدریج شروع به بهبود خواهد کرد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.