جستجو

شرکت معدنی فورتسکیو متالز استرالیا اعلام کرد که تا پایان این دهه حدود 6.2 میلیارد دلار برای حذف استفاده از سوخت‌های فسیلی و دستیابی به “توقف واقعی انتشار آلاینده های خاکی” در سراسر خطوط تولید سنگ آهن خود هزینه خواهد کرد.
این سرمایه گذاری شامل نصب 2 تا 3 گیگاوات اضافی تولید انرژی های تجدیدپذیر و شارژ باتری ها و همچنین افزایش سرمایه گذاری مرتبط با تقویت ناوگان سبز و لوکوموتیوهای معادن آن است.
این سرمایه گذاری که عمدتاً در سال های مالی 2024 تا 2028 برنامه ریزی شده، امکان حذف و جایگزینی حدود 700 میلیون لیتر گازوئیل و 15 میلیون گیگاژول گاز در سال را تا سال 2030 فراهم می کند و از انتشار معادل 3 میلیون تن دی اکسید کربن در سال جلوگیری می کند.
فورتسکیو که چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان است پیش بینی می کند تا سال 2030 صرفه جویی عملیاتی انباشته 3 میلیارد دلاری داشته باشد و انتظار دارد از سال 2030 به بعد سالانه 818 میلیون دلار در هزینه ها صرفه جویی کند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.