جستجو

با توجه به کاهش محموله های ارسال شده به بازار و افزایش هزینه ها، قیمت فولاد ضد زنگ در بازار اسپات چین در هفته گذشته افزایش یافت.

بررسی قیمت فولاد ضد زنگ

قیمت‌ فولاد ضد زنگ در بازار اسپات چین در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ اکتبر) نسبت به هفته قبل بیش از ۵۰۰ یوان در هر تن افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت ‌ها در بازار معاملات آتی بوده است.
فعالان بازار اعلام کردند معاملات بازار فولاد ضد زنگ در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ اکتبر) فعال بود و بیشتر معاملات با قیمت های گران انجام می شد.
بررسی ها نشان داد شرکت ‌های فعال در حوزه فولاد ضد زنگ به سختی توانستند رشد فزاینده قیمت فولاد ضد زنگ را که ناشی از عرضه کم مواد اولیه مختلف و قیمت ‌های بالای آنها بود، بپذیرند.
معامله گران گزارش دادند که در بخش عرضه، ارسال محموله های کارخانه های فولادی به بازار کاهش یافت و برخی محموله ها در هفته گذشته در راه بودند.
به گزارش منابع خبری، انتقال تقاضا از سوی بازرگانان به شرکت های پایانه ای با ناآرامی انجام می شد، اما تقاضای بسیار بالای پروژه های بزرگ زیرساختی مهندسی همچنان در چین وجود داشت. در نتیجه قیمت فولاد ضد زنگ به شدت توسط هزینه ها حمایت شد.
به گفته برخی از تاجران، در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ اکتبر) قیمت ‌های NPI با عیار بالا در داخل چین و در اندونزی به دلیل قیمت‌ های بالاتر سنگ معدن و مواد کمکی در حال افزایش بودند که فشار هزینه بر کارخانه‌ های NPI را تشدید کرد.
SMM معتقد است که قیمت های کوتاه مدت NPI درجه بالا به دلیل عرضه محدود NPI ، با مقداری پتانسیل صعودی در نوسان خواهد بود.
همچنین بررسی ها نشان داد قیمت فروکروم با کربن بالا نیز در هفته منتهی به روز دوشنبه (۲۴ اکتبر) اندکی افزایش یافت. کارخانه های فروکروم همچنان کاهش تولید خود را حفظ کردند، اما تقاضا از طرف کارخانه های فولادی افزایش یافت. در نتیجه قیمت سنگ معدن کروم در هفته گذشته در سطح بالایی باقی ماند.
چندین منبع خبری اعلام کردند قیمت‌ های فروکروم با کربن بالا در کوتاه‌مدت با پتانسیل صعودی محدود باقی خواهند ماند. در نتیجه SMM معتقد است که قیمت فولاد ضد زنگ در هفته آینده در سطوح بالایی نوسان خواهد داشت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.