جستجو

با توجه به افزایش تقاضا، میزان واردات سنگ آهن به چین در ماه سپتامبر به شدت افزایش یافت، اما ممکن است در ماه اکتبر کاهش یابد.

بررسی واردات سنگ آهن چین

داده های اداره کل گمرک در روز دوشنبه (۲۴ اکتبر) نشان داد چین در سپتامبر ۲۰۲۲، حدود ۹۹.۷۱ میلیون تن سنگ آهن و کنسانتره وارد کرده است. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به این کشور نسبت به ماه آگوست ۳.۵۰۲ میلیون تن و نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۲۹ درصد افزایش داشته است .
فعالان بازار اعلام کردند میزان واردات سنگ آهن و کنسانتره به چین از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ در مجموع به ۸۲۲.۵۴۲ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۹.۰۲۳ میلیون تنی همراه بوده است.
کارشناسان معتقدند که سه دلیل اصلی برای افزایش واردات سنگ آهن چین در ماه سپتامبر وجود دارد:
۱. با توجه به آغاز فصل اوج مصرف سنگ آهن، تقاضا برای محصولات فولادی در ماه سپتامبر قوی بود. بنابراین، کارخانه های فولادی به طور فعال تولید کردند و تقاضا برای سنگ آهن به طور قابل توجهی افزایش یافت.
۲. با توجه به فرا رسیدن تعطیلات روز ملی، موجودی کارخانه های فولادی داخلی در چین کم بود، بنابراین کارخانه های فولادی محموله های سنگ آهن بیشتری رزرو کردند.
۳. به دلیل نزدیک شدن به پایان سه ماه آخر سال ۲۰۲۲، برخی معادن خارج از کشور برای تامین نیازهای خود محموله های سنگ آهن خود را افزایش دادند.
تحلیل گران بازار اعلام کردند در ماه اکتبر که فصل اوج تقاضا نامیده می‌ شود، به دلیل تأثیر روز ملی و بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در ماه اکتبر، برخی از کوره‌ های بلند موجود در کارخانه های شمال چین به دلیل حفظ محیط زیست به منظور تعمیر و نگهداری تعطیل شده‌ اند. در نتیجه محدودیت های تولید باعث افزایش زیان کارخانه‌ های فولادی پس از افزایش قیمت کک شد. در این شرایط برخی کارخانه‌ های فولادی قصد داشتند تولید را کاهش دهند، بنابراین تقاضا برای سنگ آهن کاهش می ‌یابد. علاوه بر این، تعطیلات روز ملی ممکن است بر حجم واردات سنگ آهن نیز تأثیر بگذارد. در این شرایط منابع خبری اعلام کردند که انتظار می رود واردات سنگ آهن در ماه اکتبر کاهش یابد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.