جستجو

اینترنت اشیا رویکردهای سنتی تولید صنعتی را تغییر خواهد داد. اخیرا شرکت ژاپنی هیتاچی با مدل ونتورا، رویکردی را در خطوط تولید برخی کارخانه‌های همکاری باب کرده است که از آن با عنوان اینترنت‌اشیای صنعتی شخصیت‌محور یاد می‌شود. استفاده خلاقانه ژاپنی‌ها از این رویکرد موجب خواهد شد تا کارگران خط تولید به شکل ملموس‌تری با اینترنت کار کنند و محصولات تولیدی سفارشی‌تر باشند.


اندرو مادفورد و سیدارت ورما دو نفر از مدیران این پروژه با اشاره به بینش‌های جدیدی که ناشی از رویکرد اینترنت‌اشیای صنعتی شخصیت‌محور در بخش تولید صنعتی شکل خواهد گرفت، تاکید دارند دستور کار آینده صنایع حول محور نوآوری است که به سبک و سیاق تازه‌ای از ارتباط میان افراد، مکان‌ها و اشیا نیاز دارد. این رویکرد که به عقیده این دو مدیر می‌تواند در دو بخش معدن و صنعت شیوه کار را تغییر دهد، از طریق رد و بدل کردن داده میان اجزای مختلف زنجیره ارزش از تولیدکننده تا مصرف‌کننده، فضای تولید را به الگوهای ذهنی مصرف‌کنندگان نزدیک می‌سازد. در واقع مشتریان نیازهای متفاوتی دارند که از مجرای این داده‌ها امکان تغییر در سبک و سیاق تولید محصول را ایجاد می‌کند. صنعت خودرو یکی از بخش‌هایی است که با این تحول در معرض تغییرات گسترده‌ای قرار می‌گیرد. در عین حال صنایع لوازم خانگی و برخی دیگر از رشته فعالیت‌ها از ناحیه این تحول دچار دگرگونی می‌شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.