جستجو

با توجه به کاهش محدودیت‌ های کووید ۱۹ در چین علیرغم افزایش موارد مبتلا به این ویروس، قیمت سنگ آهن در چین افزایش یافت.

بررسی بازار سنگ آهن در چین

قیمت سنگ آهن چین در بازار معاملات آتی در روز جمعه (۱۱ نوامبر) افزایش یافت. منابع خبری اعلام کردند افزایش قیمت این محصول ناشی از کاهش برخی از قوانین سخت گیرانه کووید-۱۹ در چین بود که پس از دولت چین گام‌ های جسورانه‌ ای برداشت. باید توجه داشت که این اتفاق دقیقا یک روز پس از آن که نهاد رهبری ارشد جدید کشور بر لزوم به حداقل رساندن تأثیر مهار شیوع بیماری بر دومین اقتصاد بزرگ جهان تأکید کرد، رخ داد.
تحلیل گران بازار اعلام کردند معیارهای قیمت محصولات فولادی تولید شده در کارخانه های فولادسازی چین که بزرگترین تولید کننده فولاد جهان است، پس از اعلام این اقدامات توسط مقامات در روز جمعه (۱۱ نوامبر) افزایش یافت.
بیشترین قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس کالای دالیان چین پس از رسیدن به سطح ۷۲۰ یوان در هر تن که بالاترین سطح از ۱۲ اکتبر بود، معاملات روزانه در تاریخ ۱۱ نوامبر را با ۵ درصد افزایش به پایان رساند و در محدوده قیمت ۷۰۸.۵۰ یوان (۹۹.۸۶ دلار) در هر تن شنیده شد.
فعالان بازار گزارش دادند در بورس سنگاپور، قرارداد معیار ماده فولادسازی مربوط به ماه دسامبر در روز جمعه (۱۱ نوامبر) تا ۸.۲ درصد افزایش یافت و به ۹۳.۶۰ دلار در هر تن رسید.
معامله گران مستقر در چین گزارش دادند علیرغم افزایش تعداد موارد جدید مبتلا به کووید ۱۹ و تایید مجدد سیاست کووید صفر در پکن توسط کمیته دائمی دفتر سیاسی حاکم، با اعلام کاهش محدودیت ‌های کووید-۱۹ توسط دولت چین، جو بازار سنگ آهن در چین تقریبا صعودی شد.
در این میان منابع خبری اعلام کردند قوانین جدید، از جمله زمان قرنطینه کوتاه ‌تر برای تماس نزدیک بین شهرها و مسافران ورودی، از جمله اقداماتی بود که در جلسه کمیته روز پنج شنبه (۱۰ نوامبر) مورد بررسی قرار گرفت.
تحلیل گران Sinosteel Futures در یادداشتی اظهار کردند: در حال حاضر عوامل احساسی کوتاه مدت بر روند بازار سنگ آهن چین حاکم است.
فعالان بازار اعلام کردند در روز جمعه (۱۱ نوامبر) قیمت زغال کک در بورس کالای دالیان چین نسبت به روز قبل ۳.۷ درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت کک در بورس کالای دالیان چین نسبت به روز قبل ۴ درصد رشد داشته است.
بررسی ها نشان داد قیمت میلگرد فولادی در بورس آتی شانگهای در روز جمعه (۱۱ نوامبر) نسبت به روز قبل حدود ۲.۵ درصد افزایش یافت. این در حالی است که قیمت کویل نورد گرم فولادی نیز نسبت به روز قبل با افزایش ۲.۱ درصدی همراه بود. همچنین باید توجه داشت که قیمت کلاف میلگرد و فولاد ضد زنگ نیز در بورس آتی شانگهای در روز جمعه نسبت به روز قبل رشد ۳.۳ درصدی را تجربه کرد.
با این حال فعالان بازار اعلام کردند به نظر می رسد که سودهای بدست آمده در هفته منتهی به روز جمعه (۱۱ نوامبر) در مجتمع آهنی چین فاقد حمایت اساسی بلند مدت باشد.
تحلیل گران بازار اعلام کردند تقاضای خریداران مستقر در چین برای سنگ آهن در حال حاضر ضعیف است، زیرا کارخانه های فولادی تصمیم گرفته اند تولید خود را کاهش دهند و در عین حال ضررهای ناشی از تقاضای ضعیف را تا حدی به دلیل رکود بخش دارایی کاهش دهند.
محدودیت‌ های معمول مربوط به تولید فولاد در زمستان نیز در چین در حال مشاهده است و احتمالاً تقاضای سنگ آهن را حداقل در چهار ماه آینده کاهش خواهد داد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.