جستجو

تولید کننده های اصلی فولاد کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به روند صعودی ادامه داده و در ده ماه نخست سال جاری میلادی تا 5 درصد رشد داشته است. در این بین قطر در ماه اکتبر بیشترین رشد ماهانه تولید را داشته 109 درصد افزایش داشت در حالی که در سپتامبر میزان تولید آن 51 درصد افت نموده بود.
تمرکز بیشتر بر تولید آهن اسفنجی آمار تولید آن را تغییر داد. امارات و عربستان نیز رشد 9 و 3 درصدی در تولید نسبت به ماه قبل داشتند.
بدین ترتیب تولید فولاد جهان عرب در در ده ماه نخست سال نیز 5 درصد رشد سالانه داشته به 11.3 میلیون تن رسید. امارات و قطر در این مدت بیشترین رشد در تولید را داشتند که به ترتیب 9 و 6 درصد بود. تولید عربستان هم 4 درصد بالا رفت.
با توجه به پایه های اقتصادی مستحکم این روند صعودی تا پایان سال هم ادامه خواهد داشت و پیش بینی ها برای نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این منطقه خوش بینانه است.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.