جستجو

با توجه به داده های انجمن جهانی فولاد، میزان صادرات فولاد از روسیه به هند در آوریل تا اکتبر ۲۰۲۲ به بالاترین میزان خود در ۴ سال گذشته رسیده است.

بررسی صادرات محصولات فولادی روسیه به هند

در آوریل تا اکتبر ۲۰۲۲ میزان صادرات فولاد از روسیه به هند به ۱۴۹ هزار تن رسیده است. این در حالی است که میزان صادرات فولاد از روسیه به هند در آوریل تا اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با افزایش ۴.۴ برابری همراه بوده است. به این ترتیب، تحویل فولاد روسیه به کشور هند به حداکثر مقدار خود در ۴ سال اخیر رسید.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) اعلام کردند روسیه تنها حدود ۵ درصد از کل واردات فولاد هند را به خود اختصاص داده است، اما در میان پنج صادر کننده برتر قرار دارد. بررسی ها نشان داد افزایش صادرات فولاد از فدراسیون روسیه به مصرف کنندگان هندی نشان دهنده تلاش فولادسازان مستقر در روسیه برای تغییر مسیر صادرات پس از اعمال تحریم های غرب است.
کل واردات فولاد به هند در آوریل تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۳.۲ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات فولاد به هند نسبت به آوریل تا اکتبر ۲۰۲۱ با افزایش ۱۴.۵ درصدی همراه بوده است. باید توجه داشت که در آوریل تا اکتبر ۲۰۲۲ کره جنوبی حدود ۱.۳ میلیون تن فولاد به هند صادر کرد و به بزرگترین تامین کننده (۴۱ درصد از کل واردات) فولاد هند تبدیل شد.

شرکت JSW که بزرگترین تولید کننده فولاد در هند است، در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) گزارش داد که حداقل هفت محموله مشکل ساز از فولاد روسیه، با قیمت کمتر از قیمت داخلی، در سال مالی ۲۰۲۲/۲۰۲۳ وارد کشور هند شده است.
تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۳۰ نوامبر) اعلام کردند شرکت‌ های فولادی مستقر در هند علاوه بر خرید مقادیر زیادی فولاد از روسیه، زغال کک‌ را نیز از فدراسیون روسیه وارد می ‌کنند. از ابتدای سال مالی ۲۰۲۲/۲۰۲۳، فولادسازان هندی حدود ۵ تا ۶ میلیون تن زغال کک روسیه را مصرف کرده‌ اند که این میزان در سال گذشته کمتر از ۲ میلیون تن بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، وزارت صنعت و تجارت روسیه پیش بینی کرده است که صادرات فولاد روسیه، علیرغم تحریم، در سال ۲۰۲۳ در سطح سال ۲۰۲۲ باقی خواهد ماند. این در حالی است که بررسی ها نشان داد میزان صادرات فولاد هم در بازارهای داخلی و هم در بازارهای صادراتی متنوع بوده است.
در عین حال، تحلیل گران بانک سرمایه گذاری BCS Global Markets (BCS GM) قبلاً اعلام کردند که صادرات فولاد و سنگ آهن تقریباً برای همه شرکت های فولادی روسیه سودآور نیست. همچنین باید توجه داشت که سود آوری صادرات محصولات فولادی و مواد اولیه علاوه بر تحریم ها تحت تأثیر لجستیک گران و تقویت روبل بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.