جستجو

با توجه به داده های انجمن فولاد ترکیه، میزان تولید فولاد در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ کاهش یافته در حالی که میزان مصرف محصولات فولادی با افزایش همراه بوده است.

بررسی میزان تولید فولاد ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲

داده های انجمن فولاد ترکیه (TCUD) که در روز جمعه (۲ دسامبر) منتشر شد نشان داد که در اکتبر ۲۰۲۲، تولید فولاد در ترکیه به ۲.۹ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که بررسی ها نشان داد میزان تولید فولاد در ترکیه نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ با ۱۷.۸ درصد کاهش همراه بوده است.
فعالان بازار در روز جمعه (۲ دسامبر) اعلام کردند کل تولید فولاد در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲ (ژانویه تا اکتبر) در کشور ترکیه در محدوده ۳۰.۲ میلیون تن گزارش شده است. باید توجه داشت که میزان تولید فولاد ترکیه نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۱۰.۱ درصدی را تجربه کرده است.
در این میان چندین منبع خبری گزارش دادند مصرف محصولات فولادی نورد شده در ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ در محدوده ۲.۸ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان مصرف این محصولات نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ با ۱۱.۵ درصد افزایش همراه بوده است. اما باید توجه داشت که میزان مصرف محصولات فولادی نورد شده در ترکیه در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۲ با ۲.۵ درصد کاهش سالانه همراه بوده و به ۲۷.۱ میلیون تن رسیده است.
تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲ دسامبر) اعلام کردند در اکتبر ۲۰۲۲، صادرات فولاد از کشور ترکیه حدود ۱.۱ میلیون تن بوده که نسبت به اکتبر ۲۰۲۱ حدود ۴۲.۳ درصد افت داشته است. این در حالی است که ارزش محصولات فولادی صادر شده از ترکیه نیز در اکتبر ۲۰۲۲ از نظر پولی برابر ۸۵۳.۳ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با ۵۱.۳ درصد کاهش همراه بوده است. بررسی ها نشان داده در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، حجم صادرات محصولات فولادی از ترکیه نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۸ درصد افت کرده و به ۱۳.۶ میلیون تن رسیده است.
میزان واردات فولاد به ترکیه در اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۲ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۱۱.۶ درصد رشد داشته است. در عین حال، باید توجه داشت که میزان واردات فولاد به ترکیه در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۲ (ژانویه تا اکتبر) حدود ۱۲.۵ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که میزان واردات فولاد به این کشور نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۳.۶ درصدی را تجربه کرده است.
معامله گران روز جمعه (۲ دسامبر) اعلام کردند در در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، نسبت صادرات به واردات ترکیه به ۹۳.۳ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۱۱۴.۵ درصدی همراه بوده است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، شرکت های فولادی مستقر در ترکیه از افزایش واردات محصولات فولادی ارزان تر از هند به این کشور پس از لغو مالیات صادرات از سوی مقامات هندی بیم دارند. علاوه بر این، انتظار می رود رقابت بین دو کشور هند و ترکیه در سایر بازارها افزایش یابد.
همچنین بررسی ها نشان داد با توجه به داده های منتشر شده توسط انجمن فولاد ترکیه (TCUD) میزان تولید فولاد در کشور ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۲.۷ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افت ۱۹ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که بررسی داده ها نشان داد میزان تولید فولاد در کشور ترکیه در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۲۷.۳ میلیون تن گزارش شده است. باید توجه داشت که میزان تولید این محصول نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ با افت ۹.۳ درصدی همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.