جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: صنایع در بحث انرژی مشکلات بسیاری دارند که دولت باید حمایت بلندمدت و همه جانبه‌ای از آن‌ها داشته باشد.


محمد کشانی با بیان اینکه اگرچه در ظرفیت تولید فولاد کشور پیشرفت خاصی صورت نگرفته اما در مورد تامین مواد اولیه و بومی‌سازی دانش، اتفاقات خوبی در این صنعت رخ داده است، اظهارداشت: در این راستا، شرکت‌ها و فولادسازان بزرگ توانستند از این موقعیت استفاده کنند.
وی درخصوص چالش‌های پیش روی صنایع فولادی به دلیل کمبود انرژی، گفت: در برنامه‌های توسعه کشور تعریف شده که تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم. به همین دلیل، سرمایه‌گذاران با تلاش بسیار صنایع فولادی را راه‌اندازی کردند اما به موازات این تلاش‌ها، مباحث زیرساختی شکل نگرفت به طوری که برای تامین آب، برق و گاز این صنایع همچنان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه کشور نیازمند ارزآوری است و باید مازاد تولید را صادر کرد، افزود: کاهش قیمت‌های جهانی و دامپینگ روسیه تاثیر به‌سزایی بر صادرات داشته و قیمت‌های فولاد را به شدت کاهش داده است و حتی صنایع، بسیاری از بازار‌های خود را از دست داده اند.
کشانی تاکید کرد: دولت باید حمایت بلندمدت و همه جانبه‌ای از سرمایه‌گذاران در این مسیر داشته باشد تا صنایع بتوانند در جهت نیاز داخلی و افزایش صادرات خدمت کنند، ضمن اینکه تمام شرکت‌ها به منطقه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند تعهداتی در حد توانایی و ابعاد خود دارند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.