جستجو

با توجه به تضعیف سیاست های سخت گیرانه کووید ۱۹، میزان تولید کک در چین افزایش یافت و بازار کک از حمایت قوی ‌تری برخوردار شد.

بررسی بازار کک در چین

بررسی داده ها در روز سه شنبه (۱۳ دسامبر) نشان داد از آنجایی که اقدامات آرام کنترل پاندمی کووید ۱۹، اشتیاق خرید شرکت ‌های پایین دستی را افزایش داده، موجودی زغال کک نیز در معادن زغال ‌سنگ کاهش یافته است. همچنین بررسی ها نشان داد برخی از معادن زغال سنگ قبلاً اهداف تولید سالانه خود را تکمیل کردند، بنابراین در هفته منتهی به ۱۳ دسامبر شروع به کاهش تولید کردند. در نتیجه، تولید کلی زغال‌ کک کاهش یافته و قیمت برخی از انواع زغال‌ سنگ در چین افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۳ دسامبر) اعلام کردند انتظار می ‌رود که قیمت ‌های کک در کوتاه‌ مدت با حمایت از هزینه قوی همچنان به افزایش خود ادامه دهند.
به نقل از برخی منابع خبری، در سمت عرضه، شرکت‌ های کک ‌ساز مستقر در چین مقداری سود از دست رفته را احیا کرده ‌اند. در همین حال، وضعیت حمل ‌و نقل پس از بهینه ‌سازی سیاست‌ های کنترل همه ‌گیری کووید ۱۹ به تدریج در چین بهبود یافته است که باعث شد برخی از شرکت‌ های تولید کننده کک‌ میزان تولید خود را در هفته منتهی به روز سه شنبه (۱۳ دسامبر) افزایش دهند.
با این حال معامله گران مستقر در بازار در روز سه شنبه (۱۳ دسامبر) گزارش دادند باید توجه داشت که نرخ های عملیاتی به دلیل عرضه محدود زغال کک به طور قابل توجهی بهبود نیافته است. بررسی ها نشان داد تاکنون شرکت‌ های کک ‌ساز در تولید محموله‌ ها فعال بوده‌ اند و موجودی زغال‌ سنگ روند نزولی را نشان می ‌دهد. در سمت تقاضا، از آنجایی که چندین سیاست کلان مطلوب بازار را تقویت کرده است، قیمت فولاد نیز تقویت شد. از این رو کارخانه های فولادی مستقر در چین که مقداری سود بدست آوردند، مشتاق تولید بوده و در نتیجه مقدار زیادی کک خریداری کردند.
در مجموع به نقل از برخی تاجران کارخانه های فولادی مستقر در چین در هفته منتهی به روز سه شنبه (۱۳ دسامبر) تقاضای زیادی برای کک داشتند، اما برخی از شرکت های کک سازی انگیزه ای برای افزایش تولید نداشتند. در نتیجه بررسی ها نشان داد، موجودی کک در کارخانه های چین در سطح پایینی قرار دارد که منجر به عرضه کم کک می شود. بنابراین انتظار می ‌رود که قیمت‌ های کک در کوتاه ‌مدت با حمایت از هزینه قوی همچنان به افزایش خود ادامه دهند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.