جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، هند تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد تولید زغال کک در ۱۰ معدن خصوصی را آغاز کند.


وب سایت خبری SteelOrbis در روز سه شنبه (۲۸ فوریه) با استناد به وزارت صنعت زغال سنگ کشور اعلام کرد هند تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد تولید زغال کک را در ده واحد جدید آغاز کند. باید توجه داشت که همه این واحدهای جدید در دو سال گذشته در مزایده به شرکت های خصوصی معدنی و شرکت های صنعتی فروخته شده است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند حداکثر ظرفیت اسمی این ۱۰ بلوک تولید کننده زغال کک در هند حدود ۲۲.۵ میلیون تن در سال است. بررسی ها نشان می دهد شروع تولید زغال کک باعث دستیابی به هدف افزایش تولید داخلی زغال کک به ۱۴۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۳ خواهد شد.
در عین حال به نقل از چندین منبع خبری، شرکت دولتی زغال سنگ هند (CIL) که بیش از ۸۰ درصد تولید داخلی زغال سنگ را به خود اختصاص می دهد، ۹ معدن جدید با ظرفیت اسمی سالانه حدود ۲۲ میلیون تن برای شروع تولید زغال کک شناسایی کرده است، اما زمان بندی استفاده از آن ها هنوز اعلام نشده است.
علاوه بر این معامله گران در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند وزارت زغال سنگ همچنین چهار بلوک زغال کک سازی را برای استخراج شناسایی کرده است و انتظار می رود موسسه برنامه ریزی و طراحی معدن مرکزی (CMPDI) در دو ماه آینده گزارش زمین شناسی را در مورد آنها تکمیل کند.
به نقل از برخی تاجران، در سال مالی ۲۰۲۲ شرکت دولتی زغال سنگ هند (CIL) حدود ۱.۷ میلیون تن زغال کک غنی شده را به بخش فولاد عرضه کرد و هدف سال مالی ۲۰۲۳ نیز عرضه ۳.۴۵ میلیون تن زغال کک غنی شده است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، انجمن تولید کنندگان و تامین کنندگان کک مستقر در هند (IMCOM) از دولت می خواهد که برای محافظت از صنعت داخلی در برابر واردات ارزان، عوارض ضد دامپینگ ۳۰ درصدی بر مواد خام اعمال کند.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کردند ظرفیت کل تولید کک تجاری در هند ۷ میلیون تن برآورد شده است با این حال، استفاده از ظرفیت فعلی تنها حدود ۳۰ درصد می باشد. بررسی ها نشان می دهد با توجه به قیمت فعلی زغال کک‌ وارداتی، هزینه تولید کک داخلی تقریباً ۱۰۰ دلار در هر تن می باشد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.