جستجو

با توجه به ارسال فولاد روسیه به برخی کشورهای اتحادیه اروپا ، مدیر عامل گروه Metinvest طبق بیانیه ای خواستار بسته شدن همه روزنه های تحریم فولاد روسیه است.

بررسی روزنه های تحریم فولاد روسیه

آقای Yuri Ryzhenkov مدیر عامل گروه Metinvest، در مصاحبه با نشریه ایتالیایی Corriere della Sera در باره تحریم فولاد روسیه اعلام کرد که با وجود تحریم‌ ها، روسیه همچنان راه‌ هایی دارد که به آن اجازه می ‌دهد فولاد تولید شده خود را به کشورهای اتحادیه اروپا صادر کند.
فعالان بازار در روز جمعه (۱۶ دسامبر) اعلام کردند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز فرصت واردات فولاد روسیه را دارند و تحریم ها به طور کامل برقرار نمی باشد.
آقای Yuri Ryzhenkov مدیر عامل گروه Metinvest اظهار کرد: اکنون صنعت فولاد فدراسیون روسیه از نظر سهم بازار در وضعیت دشواری قرار دارد. در اکتبر ۲۰۲۲، اتحادیه اروپا هشتمین بسته تحریمی را علیه روسیه از جمله ممنوعیت عرضه محصولات فولادی به اتحادیه اروپا معرفی کرد. با این حال، محدودیت ها حفره ای دارند که به بسیاری از تولید کنندگان روسی مهلتی دو ساله برای عرضه محصولات نیمه تمام به اتحادیه اروپا می دهد.
آقای Yuri Ryzhenkovدر ادامه تصریح کرد: وارد کنندگان اروپایی که محصولات فولادی نیمه‌ تمام روسیه را با قیمت ‌های پایین خریداری می ‌کنند، نسبت به سایر تولید کنندگان محصولات فولادی مستقر در اتحادیه اروپا که از محصولات فدراسیون روسیه امتناع می‌ کنند، برتری دارند.
معامله گران در روز جمعه (۱۶ دسامبر) گزارش دادند بنابراین، کارخانه های عضو گروه Metinvest اخیرا در ایتالیا و بریتانیا در موقعیت نامناسبی قرار گرفته اند و این یک وضعیت ناخوشایند برای این گروه به شمار می آید. بررسی ها نشان داد که روسیه به صورت ناعادلانه سهم بازار را از تولید کنندگان محتاط تر مانند گروه Metinvest و دیگر تولید کنندگان اروپایی می گیرد که به دلیل عدم تمایل آنها به حمایت از اقتصاد روسیه از خرید محصولات فولادی تولید شده توسط تولیدکنندگان مستقر در روسیه خودداری می کنند.
آقای Yuri Ryzhenkov مدیر عامل گروه Metinvest گفت:امیدوارم روزنه های موجود در تحریم فولاد روسیه در دو بسته تحریمی بعدی بسته شود و دیگر تولید کنندگان مستقر در روسیه مهلتی برای عرضه محصولات نیمه تمام به اتحادیه اروپا نداشته باشند .
بر اساس مصاحبه انجام شده توسط آقای Yuri Ryzhenkov مدیر عامل گروه Metinvest، در مصاحبه با نشریه ایتالیایی Corriere della Sera ، می توان دریافت که واردات فولاد روسیه به اتحادیه اروپا همچنان برای بسیاری از کشورها آزاد است. باید توجه داشت که بزرگترین وارد کنندگان فولاد روسیه شرکت های بلژیک و ایتالیا هستند که به گفته Yuri Ryzhenkov، این شرکت ها همچنان جزو بزرگترین وارد کنندگان فولاد روسیه باقی خواهند ماند. به ویژه، یک شرکت تابعه از یک تولید کننده فولاد روسی در بلژیک وجود دارد که سهم زیادی از واردات فولاد روسیه را برعهده دارد.
آقای Yuri Ryzhenkov مدیر عامل گروه Metinvest اظهار کرد: با افزایش روزنه های تحریم فولاد روسیه، در واقع تولید کنندگان صادق اروپایی که نمی ‌خواهند از تجاوز حمایت کنند، در معرض ضرر قرار می گیرند. اتحادیه اروپا معامله گران خود را که می خواهند از اوکراین حمایت کنند، در موقعیتی نامطلوب قرار می دهد. بنابراین معتقدیم اگر این خلاء و روزنه ها برطرف شود، بهتر خواهد بود.
آقای Yuri Ryzhenkov مدیر عامل گروه Metinvest در ادامه تصریح کرد: بنادر اوکراین دروازه های کلیدی برای صادرات این شرکت هستند. در حال حاضر، گروه Metinvest نمی تواند از مسیر دریایی برای تحویل محصولات، به ویژه به بازارهای آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه استفاده کند. اما ما نه تنها توانستیم تولید را در تمامی دارایی های باقیمانده تحت کنترل خود حفظ کنیم، بلکه به طور فعال از نیروهای مسلح نیز حمایت کنیم.
وی همچنین اظهار کرد: به عنوان بخشی از ابتکار نظامی «جبهه فولادی» رینات آخمتوف، ما جلیقه های ضد گلوله، پهپادها، کلاه ایمنی، خودروها و سایر تجهیزات نظامی را در اختیار ارتش قرار داده ایم.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، گروه Metinvest عرضه محصولات فولادی نیمه تمام برای دارایی های خارجی را گسترش داد. در انگلستان، اسلب فولادی توسط British Steel و Thyssenkrupp و در ایتالیا توسط ADI عرضه می شود. این شرکت تامین کنندگان مختلفی پیدا کرده است که می توانند حجم مورد نیاز را تامین کنند.
همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۶ دسامبر) گزارش دادند متین وست انتظار دارد از روسیه غرامت کامل برای خسارات وارده به دارایی های این شرکت به دلیل تهاجم گسترده نیروهای روسی به اوکراین را دریافت کند. گروه Metinvest برنامه ریزی کرده است که مجدداً این وجوه در کارخانه های اوکراین سرمایه گذاری شود و کارخانه ها بتوانند کار خود را از سر بگیرند.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.