جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

بررسی میزان واردات زغال کک در چین

وب سایت SteelOrbis در روز شنبه (۲۴ دسامبر) گزارش داد شرکت های فولادی مستقر در چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ واردات زغال کک را به ۵۷.۳۷ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات زغال کک توسط کشور چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱.۵ درصد افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۴ دسامبر) اعلام کردند در نوامبر ۲۰۲۲، واردات زغال کک به کشور چین حدود ۵.۷۳ میلیون تن بود. این در حالی است که بررسی ها نشان داد میزان واردات زغال کک به این کشور نسبت به نوامبر ۲۰۲۱ با افت 25.96 درصدی همراه بوده است. همچنین باید توجه داشت که میزان واردات زغال کک به چین در نوامبر ۲۰۲۲ نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش ۷.۶۶ درصدی را تجربه کرده است.

به نقل از برخی منابع خبری تامین کنندگان اصلی زغال کک به چین در ماه نوامبر مغولستان، روسیه، کانادا و آمریکا بودند. طبق آمار منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد مغولستان حدود ۴۳.۵ درصد، روسیه حدود 36.9 درصد، کانادا حدود ۱۲.۸ درصد و آمریکا حدود ۲.۳۴ درصد زغال کک در ماه نوامبر ۲۰۲۲ به چین صادر کردند.

تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۴ دسامبر) گزارش دادند کاهش واردات زغال کک در ماه نوامبر عمدتاً به دلیل کاهش واردات از مغولستان و روسیه بوده است. بررسی ها نشان داد در ماه نوامبر ۲۰۲۲ میزان عرضه مواد خام از مغولستان به چین حدود ۱۱.۷ درصد و از روسیه به چین حدود ۱۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

به نقل از برخی تاجران، در سال ۲۰۲۱ چین حدود ۵۴.۷ میلیون تن زغال کک دارد کرد. این در حالی است که میزان واردات زغال کک به چین نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴.۶ درصد افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد این کاهش ناشی از محدودیت های دولت در واردات مواد خام از استرالیا است.

معامله گران در روز شنبه (۲۴ دسامبر) اعلام کردند در اکتبر ۲۰۲۰، پکن واردات زغال سنگ از استرالیا را ممنوع کرده است. در نتیجه، ۵۳ عدد کشتی فله بر دارای محموله زغال سنگ استرالیا در بنادر دریایی چین انباشته شدند. باید توجه داشت که در مجموع ۴.۱ میلیون تن زغال سنگ در ۳۹ کشتی فله بر وجود داشت.

فعالان بازار در روز شنبه (۲۴ دسامبر) اعلام کردند در نوامبر ۲۰۲۱، چین شروع به فروش زغال کک خریداری شده از استرالیا به مصرف کنندگان خود کرد که قبل از اجرایی شدن ممنوعیت واردات زغال سنگ در بنادر تخلیه شد. بررسی ها نشان می دهد حجم ذغال کک استرالیایی ذخیره شده در بنادر چین ۴ تا ۵ میلیون تن برآورد شده است.

به نقل از منابع خبری چین بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است. بررسی ها نشان می دهد فولادسازان چینی در سال ۲۰۲۱ تولید فولاد را به ۱.۰۳ میلیارد تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۳ درصد افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.