جستجو

با توجه به تمدید معافیت مالیاتی بر روی محصولات فولادی صادراتی هند تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، انتظار می رود قیمت محصولات فولادی صادراتی هند در ژانویه ۲۰۲۳ افزایش یابد.

بررسی قیمت محصولات فولادی صادراتی در هند

آژانس رتبه بندی ICRA در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) اعلام کرد که تقاضای داخلی برای محصولات فولادی هند در ۸ ماه اول سال مالی ۲۰۲۲ (آوریل تا نوامبر) ۱۱.۹ درصد افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) اعلام کردند بعید است میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده هند به سطح سال مالی ۲۰۲۰ بازگردد.

به نقل از چندین منبع خبری، افزایش تقاضای داخلی در دوره آوریل تا نوامبر ۲۰۲۲ در کشور هند تحت تأثیر مدل رشد زیرساخت ‌محور دولت بوده است. با این حال بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف داخلی محصولات فولادی در هند احتمالاً در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۶ تا ۷ درصد کاهش می یابد.

در عین حال معامله گران در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) اعلام کردند، انتظار می ‌رود صادرات سهام محصولات فولادی نورد شده پس از حذف تعرفه صادراتی از پایین ‌ترین حد خود در نوامبر ۲۰۲۲ افزایش یابد، اما بعید است به سطح صادرات در سال مالی ۲۰۲۰ بازگردد.

همانطور که آژانس رتبه بندی ICRA در روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر) در گزارش خود اشاره کرد، با توجه به فرصت های محدود برای رشد تولید محصولات فولادی در چین، ژاپن، کره جنوبی، کشورهای مستقل مشترک المنافع، اروپا و ایالات متحده آمریکا، واردات محصولات فولادی نورد شده به هند به طور مداوم در حال افزایش است. بررسی ها نشان می دهد برای دو ماه متوالی اکتبر و نوامبر ۲۰۲۲، کشور هند واردکننده خالص فولاد نورد شده می باشد. به نقل از منابع خبری پیش بینی می شود در سال مالی ۲۰۲۳ حجم واردات محصولات فولادی به بازار هند همچنان قابل توجه باشد.

به نقل از برخی تاجران مستقر در هند، شرکت ‌های فولاد مستقر در هند انتظار دارند در ژانویه ۲۰۲۳ قیمت‌ محصولات فولادی در شرایط بهبود وضعیت بازار جهانی افزایش یابد. بررسی ها نشان داد در طول هفته منتهی به روز چهارشنبه (۲۸ دسامبر)، تولید کنندگان محصولات فولادی پیشنهادات خود را پس گرفتند و در اوایل سال آینده پیشنهادات جدیدی را معرفی خواهند کرد. در نتیجه این امر از جو بازار داخلی حمایت خواهد کرد و در نتیجه قیمت ها نیز احتمالاً از ژانویه افزایش یابد.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، برای ۸ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۲ کارخانه های فولادی مستقر در هند صادرات محصولات فولادی نورد شده را به به ۴.۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده هند نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۵ درصد افت داشته است. بررسی ها نشان داد دلیل افت میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده در هند، کاهش تقاضای جهانی و مالیات صادرات برخی محصولات فولادی بود. باید توجه داشت که میزان مصرف محصولات فولادی در هند در ۸ ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۲ با ۱۲ درصد افزایش به ۷۵.۳ میلیون تن رسید.

در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند دولت هند در حال تمدید معافیت مالیاتی بر روی محصولات فولادی صادراتی (RoDTEP) از ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ است. باید توجه داشت که این طرح شامل محصولات آهن و فولاد، به ویژه لوله ها و مصالح ساختمانی مورد استفاده در راه آهن است. بررسی ها نشان داد طرح RoDTEP که بازپرداخت عوارض و مالیات های مرکزی و محلی تعبیه شده را فراهم می کند، تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ برای صادرات این محصولات اعمال خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.