جستجو

یک کارشناس بازار فولاد، علت افزایش قیمت محصولات فولادی در ماه‌های آینده را تداوم محدودیت انرژی در فولادسازان دانست و در ادامه به جذب سرمایه‌ای قابل‌توجه در بازار آهن و فولاد تأکید کرد.


امیرحسین سبحانی‌نژاد بیان کرد: به ‌دنبال محدودیت‌های ایجادشده در روند تامین گاز صنایع فولاد، بسیاری از این واحدهای تولیدی در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند که تداوم این شرایط به توقف فعالیت در خطوط تولید بسیاری از صنایع منتهی خواهد شد.
وی گفت: در حال حاضر تقاضای مصرفی محصولات طویل فولادی در کشور، محدود برآورد می‌شود و بر همین اساس، روند قیمتی این محصولات ظرف ماه‌های آتی احتمالاً افزایشی خواهد بود.
سبحانی‌نژاد، علت افزایش قیمت محصولات فولادی در ماه‌های آینده را تداوم محدودیت انرژی در فولادسازان دانست و در ادامه به جذب سرمایه‌ای قابل‌توجه در بازار آهن و فولاد تأکید کرد.
این کارشناس فولادی تصریح کرد: روند رو به رشد قیمت دلار در بازار آزاد، از محرک‌های رشد قیمت در این بازار است؛ به‌ویژه آنکه رشد قیمت دلار محرکی برای ارتقای صادرات این محصول در بازار جهانی خواهد بود. در واقع، می‌توان گفت تمایل به صادرات از سوی تولیدکنندگان و ارزآوری آن افزایش خواهد یافت.
سبحانی نژاد در پایان اظهارداشت: دورنمای قیمتی آهن و فولاد در ماه‌های آتی مثبت ارزیابی می‌شود؛ هرچند این امکان وجود دارد که برای یک بازه چند روزه شاهد افت بهای این محصولات در بازار آزاد باشیم اما سرمایه‌گذاری در این حوزه، نتیجه‌بخش خواهد بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.