جستجو

امیر صباغ، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو به بررسی غیراقتصادی شدن صادرات فولاد نسبت به فروش داخلی برای دومین هفته متوالی پرداخت و نوشت: کمبود گاز طبیعی در کشور و جهش قیمت آهن اسفنجی باعث شده است تا فولادسازان از تولید خود کاسته و بازار شاهد کاهش عرضه فولاد و جهش 20 درصدی قیمت شمش فولاد در کشور شود.
قیمت حال حاضر فولاد در بورس کالا با دلار نیما از قیمت های فوب ایران حدود 19درصد و قیمت های شرق آسیا 1 درصد بالاتر است. برهمین اساس، صادرات فولاد کشور فاقد توجیه اقتصادی شده است.
تنش در بازار تا زمان افزایش عرضه فولادسازان در اوایل اسفند (کمتر از 2 ماه دیگر) و رفع محدودیت های گاز طبیعی ادامه خواهد داشت. البته اخیرا مذاکراتی بین وزارتخانه های صمت و نفت در خصوص افزایش عرضه گازطبیعی به فولادسازان در جریان است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده و بسته به متغیرهای زیادی چون دمای هوا و وضعیت آلایندگی شهرها و مصارف نیروگاهی کشور دارد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.