جستجو

بررسی آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، نشان می‌دهد که مجموع صادرات فولاد کشور (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۷ میلیون و ۷۰۳ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد.


در ۹ ماهه نخست سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۵ میلیون و ۱۷۹ هزار تن بوده که تغییر چندانی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان نمی‌دهد.
کل صادرات محصولات فولادی کشور در ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۵۲۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.
از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۹ درصد افزایش یافته است.
صادرات میلگرد که بیشترین سهم را از میان صادرات کل محصولات فولادی دارد، در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸ درصد افزایش یافته است و به ۱ میلیون و ۹۰۷ هزار تن رسیده است.
صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۳۰ درصدی به ۳۱۶ هزار تن رسیده است.
گفتنی است در ۹ ماهه نخست امسال صادرات آهن اسفنجی ۶۳۰ هزار تن بوده است که کاهش ۲۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
در ۹ ماهه نخست امسال، کل واردات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) ۶۶۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.
بخش اعظم واردات فولاد ایران مربوط مقاطع تخت فولادی است که در ۹ ماهه نخست امسال، ۵۵۱ هزار تن از این مقاطع وارد کشور شده است. واردات مقاطع تخت فولادی کشور در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی داشته است. با این وجود باید گفت که به یُمن افزایش تولید فولاد کشور، واردات فولاد کشور در مجموع عدد بزرگی محسوب نمی‌شود.

منبع: پترومتالز

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.