جستجو

هند یکی از تولیدکنندگان برتر فولاد جهان بود که در سال ۲۰۲۲ متمایز ظاهر شد و تولید فولاد آن کاهش نیافت. تولید فولاد هند در سال ۲۰۲۲ با ۶ درصد افزایش به ۱۲۴ میلیون تن (در مقابل ۱۱۷.۶۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۱) رسید.


علی‌رغم افزایش تولید، صادرات فولاد هند با کاهش شدید ۴۵ درصدی به ۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ (در مقابل ۱۸.۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۱) رسید. از سوی دیگر، واردات فولاد هند در سال ۲۰۲۲ با ۲۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۴.۸ میلیون تن رسید.

صادرات سنگ آهن و گندله نیز در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۵۸ درصدی به ۱۵.۷ میلیون تن (در مقابل ۳۷ میلیون تن در سال ۲۰۲۱) رسید. صادرات سنگ آهن به صورت مستقل با ۶۸.۴ درصد کاهش به ۸.۶۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ (در مقابل ۲۶.۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۱) رسید. صادرات گندله هند نیز با ۳۰ درصد کاهش به ۷.۲۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ (در مقابل ۱۰.۳۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۱) رسید. صادرات سنگ آهن و گندله هند پس از اعمال تعرفه صادراتی در ۲۲ مه ۲۰۲۲ به شدت آسیب دید.

واردات قراضه فولادی هند نیز در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، ۱۰۱ درصد افزایش یافت و به ۷.۶ میلیون تن رسید. خریداران هندی به دلیل غیبت خریداران سنتی، در حجم بالا اقدام به خرید قراضه کردند. به عنوان مثال، ترکیه به‌عنوان بزرگترین واردکننده قراضه در جهان، به دلیل کاهش تولید فولاد خام در بحبوحه افزایش شدید هزینه برق و کاهش تقاضا در اروپا، برای مدت طولانی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ فعالیت خود در بازار قراضه را کاهش داد.

منبع: پترومتالز

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.