جستجو

📝 ساقی نـبـی‌لو/ اختصاصی معدن‌مدیا

🔸در سال 2021، آنگلوامریکن اولین مرکز عملیات از راه دور یکپارچه (IROC) خود را در شیلی افتتاح کرد و تمام آخرین فناوری های دیجیتالی سازی و کنترل از راه دور را «زیر یک سقف» به کار گرفت. این مرکز از ویدئو، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده برای مدیریت عملیات معدن Los Bronces واقع در 55 کیلومتری رشته کوه آند شیلی استفاده می کند.

🔸آنگلوامریکن که مصمم است در خط مقدم دیجیتالی‌سازی بخش معدن باشد، مدل‌های کنترل فرآیند پیشرفته (APC) خود را نیز توسعه داده است – اپراتورهای مجازی که مدل عملیاتی شرکت را در تمام سیستم‌های کنترل کارخانه پیاده‌سازی می‌کنند که بهینه‌سازی عملکرد بیشتر را امکان‌پذیر می‌کند.

🔸 IROC در Los Bronces دارای بیش از صد APC است که فرآیند آسیاب سنگ زنی نیمه اتوماتیک را تسهیل می‌کند.

🔸بر اساس آخرین گزارش‌های آنگلوامریکن، APC ها پایداری فرآیند را تا 32 درصد بهبود بخشیده‌ و انرژی مورد نیاز به ازای هر تن آسیاب شده را تا 17 درصد کاهش داده اند.

🔸اما تلاش‌های دیجیتالی‌شدن این شرکت به همین جا ختم نمی‌شود. به تازگی، این شرکت پروژه جدید VOXEL خود را راه اندازی کرده است: «اولین پلتفرم تحول دیجیتال صنعت معدن برای تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده.»

🔸به گفته آرون نارایانان، مدیر ارشد داده‌های گروه آنگلوامریکن، این پلتفرم از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای اجرای مدل عملیاتی خود استفاده می کند:

«Volex کل زنجیره ارزش برای آنگلوامریکن را در بر می گیرد و به ما کمک می کند واقعاً به سمت آینده حرکت کنیم. پلتفرمی که در فضای ابری ساخته شده است. این یک پلتفرم بسیار مدرن است که همه داده‌هایی که در عملیات ما وجود دارد را رصد می‌کند و تلاش برای جمع‌آوری تمامی داده‌ها اولین گام است.»

🔎 علیرغم پذیرش آهسته فناوری‌ها در بخش معدن، سازمان‌های بیشتری به اهمیت دیجیتالی‌سازی برای رشد آینده و انعطاف‌پذیری عملیاتی خود پی می‌برند. بر اساس مطالعه شرکت «اتوماسیون راک‌وِل»، اولویت‌های دیجیتالی معدن‌کاران در سه سال آینده عبارتند از:

📌سرمایه گذاری در نرم افزار و سخت افزارهای جدید با هدف بهبود بهره‌وری عملیاتی، کاهش مصرف انرژی برای افزایش پایداری و کاهش هزینه ها

📌جست‌وجوی خدمات حرفه‌ای برای تربیت تفکر مدیریتی و تصمیم‌گیری رو به جلو و در عین حال هدایت نوآوری و تسهیل یکپارچه‌سازی زنجیره تامین

📌افزایش منابع انسانی متخصص و جذب نیروی کار ماهر

🔹شرایط سخت و پیچیده محیطی از جمله عملیات از راه دور و زیرزمینی، پیشرفت فناوری در بخش معدن را بسیار دشوار کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد بزرگترین مشکل سازمان‌ها یکپارچه‌سازی مؤثر داده‌ها در سیستم‌ها و تجهیزات چندگانه قدیمی‌شان است. طبق نظرسنجی شرکت اتوماسیون راک‌ول، 63٪ از مدیران ارشد معدنی در تلاش برای یکپارچه سازی داده‌های چندین سیستم مختلف هستند، در حالی که 39٪ آن‌ها برای یکپارچه‌سازی تجهیزات قدیمی خود با چالش مواجه هستند.

🔹تأمین بودجه برای سرمایه‌گذاری داده‌های کمتر ملموس مانند زیرساخت‌های مبتنی بر ابر (کلودبیس) نیز می‌تواند در صنعتی که معمولاً بر دارایی‌های فیزیکی متمرکز شده است دشوار باشد؛ تامین بودجه برای سرمایه‌گذاری در اموری که به حد کافی ملموس نیستند، مانند زیرساخت‌های ابری (کلودبیس)، دشوار است.

🔹مدیران مالی اغلب توجیه هرگونه سرمایه گذاری در تحول دیجیتالی را که «به راحتی در ترازنامه مشخص نیست» دشوار می‌دانند. عدم اطمینان جهانی به دلیل همه‌گیری کووید 19 و بازار بی‌ثبات کالاها، این امر را سخت‌تر کرده است.

🔹 در بیشتر سازمان‌های معدن‌کاری فقدان یک استراتژی دیجیتالی روشن و نیاز به ارتقاء مهارت‌های کارکنان، چالش‌های دیگری برای دیجیتالی‌سازی کلی این بخش ایجاد می‌کند. بیش از 30 درصد از مدیران مورد بررسی در مطالعه «راک‌ول اتوماسیون» فقدان یک استراتژی دیجیتالی کردن و مهارت‌های مورد نیاز را به عنوان محدودیت‌های اصلی پیشرفت خود به سمت تحول شناسایی کردند.

ترجمه: معدن‌مدیا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.