جستجو

قیمت ورق گرم آمریکا در آخرین روز کاری سال ۲۰۲۲ به بیش از ۳۵ دلار به ازای هر هاندردویت صعود کرد، این درحالی است که در این سال بازار آرام و مسیر تغییر قیمت نامعلوم بود.


در حالی شاخص روزانه قیمت ورق گرم، فوب کارخانه آمریکا افزایش یافت که این محصول در روز قبل و هفته گذشته، با کاهش قیمت مورد معامله قرار گرفته بودند. برهمن اساس، ورق گرم فوب کارخانه آمریکا، به نرخ ۳۵٫۵۰ دلار به ازای هر هاندردویت (۷۱۰ دلار به ازای هر تنک) محاسبه شد که این نرخ نسبت به روز قبل ۱٫۹۲ درصد، و در مقایسه با هفته قبل، ۲٫۰۴ درصد رشد نشان می دهد. این محصول در این مدت به ترتیب با قیمت ۳۴٫۸۳ و ۳۴٫۷۹ دلار به ازای هر هاندردویت معامله می‌شد.
همچنین شاخص‌های به دست آمده از معاملات و پیشنهادات قیمتی در بازه ۳۴ تا ۳۶ دلار به ازای هرهاندردویت قرار گرفتند.
نورد در پایان سال ۲۰۲۲ رونق چندانی نداشت و تنها چند معامله جزئی در هفته پایانی گزارش شد. البته خریداران منتظر تغییر شرایط برای ادامه فعالیت خود در سال ۲۰۲۳ هستند.
علاوه بر این، کارخانه‌ها درحالی تلاش دارند که معاملات ورق گرم با افزایش و قیمت ۴۰ دلار به ازای هر هاندردویت صورت گیرد که بازار هنوز از بازه قیمتی ۳۰ دلار به ازای هر هاندردویت به طور کامل استقبال نکرده است.
همچنین برخی منابع در بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت قراضه آهنی در ماه ژانویه افزایش یابد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.