جستجو

یک فعال صنعت فولاد می گوید: معادن بزرگ ایران در بحث هوشمندسازی پیشگام هستند اما متأسفانه در معادن کوچک هنوز استقبالی از این اقدام نشده است.


سارا جلیلی با اشاره به فناوری‌های اکتشاف در حوزه صنعت و معدن بیان کرد: اکتشاف معادن تا چند سال گذشته به ‌صورت سنتی انجام می‌شد اما در دهه‌های اخیر با بحث هوشمندسازی معادن که در رسانه‌ها مطرح ‌شده است، توانستیم در بهبود شرایط در این زمینه موثر واقع شویم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با استفاده از هوش مصنوعی و ورود این حوزه به بحث اکتشاف معدن، روش‌های اکتشاف، تخمین ارزیابی و ذخیره دقیق‌تری در معادن صورت می‌گیرد و با تخمین‌های دقیق، هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد، گفت: معادن بزرگ ایران در بحث هوشمندسازی پیشگام هستند اما متأسفانه در معادن کوچک هنوز استقبالی از این اقدام نشده است.
یک فعال صنعت فولاد با اشاره به هوشمندسازی تمامی معادن در آینده، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۱۰ سال آینده فناوری‌های مرتبط با هوشمندسازی مانند پهپاد که در بخش نقشه برداری، مکان‌یابی معادن و تونل‌های اکتشافی موثر است، پیشرفت چشمگیری را تجربه کنیم.
جلیلی در پایان اظهار کرد: در بحث تولید به دلیل اینکه هزینه‌های فرآوری و تولید مواد اولیه زیاد است، معمولاً در حوزه هوشمندسازی استقبال لازم صورت نگرفته و فقط معدن‌داران بزرگ با روابط بین‌المللی در این بخش پیش‌گام شده‌اند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.