جستجو

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: فرهنگ سازمانی متعالی، کار تیمی منسجم، راهبری شرکتی، نیروی انسانی توسعه یافته و هوشمند و نگهداشت آن، آینده‌پژوهی، تعاملات بین‌المللی، استفاده از اتوماسیون و… از مهمترین اقداماتی است که شرکت‌های بزرگ آن را انجام می‌دهند و به همین خاطر موفقیت آن‌ها تضمین شده است.


ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) سال۱۴۰۱ اظهار کرد: امسال بیست و پنجمین سالگرد برگزاری این همایش است. با شاخص‌های تدوین شده هر سال مانی این همایش تضمین شده و شرکت‌ها با آموزه‌ها و شاخص‌های موجود در این همایش پیشرفت‌هایی را داشته‌اند.

وی گفت: بومی‌سازی محصولات و خدمات اثرگذار در اقتصاد کشور توسط شرکت‌های برتر در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین انجام شده که این موضوع یکی از حرکت‌های مهم در سال ۱۴۰۱ بوده است.

شرکت‌های بزرگ با تحقق اثرگذاری در GDP کشور، مسئولیت‌های اجتماعی، رشد اقتصادی،سودآوری، صادرات‌گرایی، اشتغال‌زایی، مشتری‌محوری و احترام به مشتری، استفاده از فناوری و نوآوری در کسب و کار، توسعه بهره‌وری و جلوگیری از اتلاف‌ها و خستگی‌ناپذیری موفق به فعالیت مستمر در سال‌های گذشته شده‌اند.

کیانی بختیاری افزود: فرهنگ سازمانی متعالی، کار تیمی منسجم، راهبری شرکتی، نیروی انسانی توسعه یافته و هوشمند و نگهداشت آن، آینده‌پژوهی، تعاملات بین‌المللی، استفاده از اتوماسیون و… از اقدامات مهمی است که شرکت‌های بزرگ آن را انجام می‌دهند و به همین خاطر موفقیت آن‌ها تضمین شده است.

وی خاطر نشان کرد: توجه به ابرروندها نیز بسیار مهم است چرا که این موضوع باعث ایجاد فرصت جدید، توسعه بهره‌وری، تحریک نوآوری و هدایت ایده‌ها به سمت تجاری‌سازی می‌شود. مدل‌های جدید کسب‌وکار یکی از موارد دیگری است که شرکت‌های موفق به آن توجه دارند. شرکت‌های موفق همچنین به استقرار مغزها کمک زیادی می‌کنند. در شرکت‌های بزرگ دارایی نامشهود زیادی به ثبت رسیده که نیروی انسانی قسمتی مهم از دارایی‌ها هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: در انقلاب صنعتی پنجم؛ موضوع غلبه ابزار و فناوری بر انسان است که تحولی بسیار مهم را رقم می‌زند. در همه ابعاد توسعه فناوری بسیار بر اقتصاد دنیا تأثیرگذار بوده است. یکی از مفاهیمی که در پی انقلاب صنعتی پنجم به وجود می‌آید مفهوم جهان صفر است که دائما در حال توسعه است.

وی تأکید کرد: متاورس نیز یکی از ابرروندهای قابل توجه در دنیا است که بازار برآورد شده برای آن تا سال‌های آینده به بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار می رسد که بسیاری از اتفاقات روزانه از جمله کسب و کار در این دنیای مجازی در حال اتفاق است.

کیانی بختیاری عنوان کرد: در نتیجه این اتفاقات در پلتفرم‌ها خلق ارزش رخ می دهد که این موضوع در آینده می‌تواند جهان مجازی را بیشتر از قبل به دنیای حقیقی نزدیک کند. دیتا نیز دائما در حال توسعه بوده و به همین خاطر چنین توسعه‌هایی می‌تواند جهان مجازی را بزرگ‌تر کند. به عبارتی دیتا به‌زودی جای نفت را می‌گیرد و با استخراج، پالایش و بازیابی آن، دنیا از اطلاعات مهم استفاده می‌کند که البته امروز نیز بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ نیز برای توسعه بازار و دیگر بخش ها از آن استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر هوش مصنوعی در تولید ناخالص جهان تأثیر زیادی داشته و پیش‌بینی می‌شود سهم هوش مصنوعی تا پایان سال ۲۰۳۰، به ۱۵هزار میلیارد دلار برسد. راهبری شرکتی یکی از حوزه‌های تأثیرپذیر از ابرروندها هستند که هیئت‌مدیره‌ شبکه‌ای و نیروهای انسانی ماهر جزء این تأثیرات به شمار می آیند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی توضیح داد: از سال ۷۷، با شاخص فروش، رتبه‌بندی شرکت‌ها انجام پذیرفت که امروز حدود ۳۲ شاخص به این شاخص‌ها اضافه شده تا با تولید اطلاعات، شفاف‌سازی و گسترش رقابت، میزان اثرگذاری در اقتصاد ملی مشخص می‌شود که در دنیا نیز بسیاری از کشورها این رتبه‌بندی را انجام می‌دهند.

وی گفت: شاخص اندازه و رشد شرکت، فروش، رشد فروش، ارزش سرانه، تعداد کارکنان، رشد تعداد کارکنان، سودآوری، بهره‌وری، صادرات و سرانه آن، نقدینگی، بدهی و بازار در این رتبه‌بندی استفاده می‌شوند. ۸۸.۲درصد کل سهم فروش به ۱۰۰ شرکت اول اختصاص دارد که این موضوع می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. همچنین حدود ۷۰ درصد از اشتغال‌زایی و حدود ۹۰ درصد صادرات را ۱۰۰ شرکت اول کشور رقم می‌زنند. نکته قابل توجه امسال حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در بین شرکت‌های برتر کشور هستند که در رسته‌های مختلف فعالیت دارند.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.