جستجو

رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر گفت: در زمینه محدودیت انرژی، صنایع با مشکلات و چالش‌هایی برای تولید روبرو می شوند و بیشترین ضرر را می‌بینند.


حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: متاسفانه برای صنایع کوچک بدون توجه به مزیت‌های نسبی، مجوز تاسیس واحد‌های فولادی داده می‌شود که توجیه اقتصادی ندارند.
رئیس هیات مدیره شرکت گل‌گهر گفت: براساس یک طرح جامع، کل زنجیره فولاد از اکتشاف تا محصول نهایی باید تدوین و نهایی شود. مجلس نیز با تصویب قانون و بودجه، این برنامه‌ریزی را پشتیبانی کند. در عین حال، معادنی که در اختیار دولت هستند، باید تدریجی واگذار شوند.
وی درباره مهم‌ترین چالش‌هایی که صنایع با آن روبرو هستند، تاکید کرد: مهمترین چالش، محدودیت‌های انرژی نظیر آب، برق و گاز است که باید راه حلی برای این مشکلات پیدا کنیم.
این فعال معدنی تصریح کرد: در زمینه محدودیت انرژی، مردم و جامعه کمترین ضرر و آسیب را می بینند اما صنایع با مشکلات و چالش هایی برای تولید روبرو می شوند و بیشترین آسیب را می بینند.
فولادگر گفت: مشکل زیرساختی دیگر در صنایع موضوع حمل‌ونقل است و در این زمینه با تفکر دولتی نمی‌توانیم موفق شویم. خلأ قانون‌گذاری در این زمینه وجود ندارد ولی باید زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع فراهم شود. البته صنعت کشور برای سرمایه‌گذاری درزمینه حمل‌ونقل ریلی آمادگی دارد.
رئیس هیات مدیره گل‌گهر اظهارداشت: تأمین پایدار سنگ آهن و ورود تکنولوژی‌های جدید از اقدامات دیگری است که باید در صنعت فولاد کشور انجام شود، چرا که این دو چالش از جمله چالش‌های اساسی شرکت‌های فولادساز است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.