جستجو

یک انجمن صنعتی چینی اعلام کرد که تولید لیتیوم چین در سال ۲۰۲۲ به شدت افزایش یافته است که به دلیل تقاضای شدید بخش انرژی جدید و افزایش قیمت‌ها تقویت شده است.


طبق گزارش انجمن صنایع فلزات غیر آهنی چین، این کشور در سال گذشته ۳۹۵ هزار تن کربنات لیتیوم تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۳۲.۵ درصد افزایش داشت. تولید لیتیوم هیدروکسید آن با ۲۹.۵ درصد افزایش به ۲۴۶ هزار و ۴۰۰ تن رسید. کربنات لیتیوم و هیدروکسید لیتیوم عمدتا در ساخت باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می‌شوند.
سوزان زو، معاون شرکت ریستاد انرژی گفت: تقاضای بالا و افزایش قیمت‌ها تولیدکنندگان چینی را تحریک کرد تا تولید و ظرفیت خود را افزایش دهند، در حالی که عرضه بهبودیافته مواد معدنی لیتیوم نیز باعث تولید بیشتر شد. او انتظار دارد رشد تولید در سال ۲۰۲۳ همچنان قوی باقی بماند اما پیش‌بینی ارائه نکرد.
تولیدکنندگان برتر این کشور از جمله شرکت لیتیوم گانفنگ و لیتیوم تیانچی برنامه‌هایی را برای افزایش ظرفیت در سال‌های آتی و تلاش‌هایی برای افزایش سرمایه‌گذاری در منابع معدنی خارج از کشور برای تامین مواد خام انجام داده‌اند.
بر اساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین، فروش در بزرگ‌ترین و بازار در حال رشد خودروهای برقی جهان در سال گذشته ۹۳.۴ درصد افزایش یافت و به ۶.۸۹ میلیون دستگاه رسید، در حالی که تولید ۹۷.۵ درصد افزایش یافت و به ۷.۲۲ میلیون دستگاه رسید.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.